كمالی پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

دژپسند نمی تواند گره های كور اقتصاد را باز كند

دژپسند نمی تواند گره های كور اقتصاد را باز كند

لیدی شال: نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی نمی تواند گره های كور اقتصاد كشور را باز كند و دوای درد بی درمان اقتصاد بیمار كشور باشد.



به گزارش خبرنگارمهر، یحیی كمالی پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی، تصریح كرد: همه ما می دانیم كه گذشته چراغ راه آینده است و نمایندگان باید نگاهی به كارنامه آقای فرهاد دژپسند در سازمان برنامه و بودجه داشته باشند كه از سال ۸۴ در این سازمان مشغول به كار است.
وی اضافه كرد: یك پای اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه است و اگر این فرد كه دكترای اقتصاد بین المللی دارد عملكرد مطلوبی در سازمان برنامه و بودجه داشته است، نباید شاهد این مشكلات اقتصادی باشیم.
نماینده مردم جیرفت در مجلس، با تاكید بر اینكه لازم بود در سازمان برنامه و بودجه از نظرات كارشناسان زبده اقتصادی بهره گرفته شود اما این اقدام صورت نگرفت، خاطرنشان كرد: گزارش تفریغ بودجه حاكی از تشدید استقراض است كه این مسئله منجر به افزایش پایه پولی در كشور شده و ضعف مسئولان سازمان برنامه و بودجه را نشان داده است.
كمالی پور خطاب به وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: شما در بودجه ۹۶، حدود ۱۰ میلیارد تومان به یك مركز پژوهشی و تحقیقاتی در سازمان برنامه و بودجه اختصاص دادید و باید شفاف سازی كنید كه با این پول چه اقداماتی انجام داده اید؟
وی بیان كرد: مردم باید نتیجه عملكرد مثبت شما را در امور اقتصاد و رفاه خود ببینند كه این مسئله مشاهده نمی گردد.
كمالی پور با اشاره به نوسانات و مشكلات عدیده اقتصادی كشور اظهار داشت: مگر شما در سازمان برنامه و بودجه مسئولیت نداشتید؟ امروز با چه برنامه ای می خواهید اقتصاد بیمار كشور را بهبود دهید؟
نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برنامه های دژپسند اضافه كرد: آقای دژپسند ای كاش به جای ۵۰ صفحه برنامه ۵ صفحه برنامه داشتید و به آن عمل می كردید؛ این ۵۰ صفحه صرفا مباحث نظریه و نوشتار است.
وی با تاكید بر اینكه ما نباید امروز كاری نماییم كه چند ماه بعد بدنبال طرح سوال و استیضاح باشیم، تصریح كرد: آقای دژپسند نمی تواند گره های كور اقتصاد كشور را باز كند و دوای درد بی درمان اقتصاد بیمار كشور باشد.
كمالی پور با تاكید مجدد بر اینكه اگر وضعیت اقتصادی امروز ما اسفبار است بخشی از آن به عملكرد مسئولان سازمان برنامه و بودجه بر می گردد، تصریح كرد: در این مدت آقای دژپسند تعامل خوبی با نمایندگان مجلس نداشته است و این مسئله هم باید مد نظر قرار گیرد.

1397/08/06
15:27:11
5.0 / 5
4967
تگهای خبر: اقتصادی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
لیدی شال LadyShal