پاركینگ هم چند نرخی شد!

پاركینگ هم چند نرخی شد!

به گزارش لیدی شال بررسی هزینه های استفاده از خدمات پاركینگ در شهر تهران نشان از آن دارد كه نرخ های اعلامی با نرخ مصوب اتحادیه تعمیرگاه، اتوسرویس، پاركینگ و كارواشهای تهران بسیار متفاوت می باشد و در بعضی موارد هزینه قابل توجهی از مشتریان دریافت می شود.


در سال های اخیر به واسطه رشد جمعیت، ساخت فروشگاه و مال های بزرگ و تراكم جمعیت در مناطق اداری در ساعات كار در شهرهای بزرگ بخصوص تهران، واحدهای مختلف به ساخت و ایجاد پاركینگ پرداخته اند كه عموم این پاركینگ ها زیر نظر شهرداری ها و صاحبان مراكز خرید و مال ها فعالیت می نمایند.
جهت استفاده از امكانات پاركینگ مبلغی بعنوان ورودی و اضافه مبلغی بعنوان توقف وسیله نقلیه به ازای هر ساعت دریافت می شود كه در ماه های اخیر قیمت ورودی و اضافه توقف در بعضی از واحدهای پاركینگی رشد قابل توجهی داشته و با نرخ اعلامی از جانب اتحادیه تعمیرگاه، اتوسرویس، پاركینگ و كارواش های تهران بسیار متفاوت می باشد به صورت مثال نرخ ورودی كه از جانب اتحادیه اعلام شده در حدود ۱، ۸۰۰ تومان است اما دریافتی از جانب برخی پاركینگ های مراكز خرید بیشتر از ۳، ۰۰۰ تومان است.
در این رابطه محسن فقیهی - رئیس اتحادیه تعمیرگاه، اتوسرویس، پاركینگ و كارواش های تهران - به ایسنا اظهار داشت: آخرین نرخ ابلاغی و رسمی اتحادیه مربوط به سال ۱۳۹۴ است و تا به امروز سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان نرخ پیشنهادی اتحادیه كه در ابتدای سال قبل تهیه شده را تصویب و ابلاغ نكرده است.
وی افزود: نرخ های مندرج در سایت اتحادیه، پیشنهاد اتحادیه به سازمان حمایت بوده كه تا به امروز این نرخ ها تائید نشده و تنها برخی اخبار حكایت از آن دارد كه در ایام آینده نرخ های پیشنهادی سال قبل به تصویب برسد.
فقیهی تصریح كرد: حجم اعظم پاركینگ های سطح شهر تهران همچون پاركینگ فرودگاه ها، پاركینگ های شهرداری و پاركینگ مراكز تجاری زیر نظر شهرداری ها فعالیت می نمایند كه نرخ گذاری فعالیت این دست واحدها توسط شهرداری انجام شده و نرخ بسیار متفاوتی نسبت به پاركینگ های اتحادیه دارد.
رئیس اتحادیه تعمیرگاه، اتوسرویس، پاركینگ و كارواش های تهران با اشاره به اینكه در شهر تهران تنها ۱۱۰ پاركینگ زیر نظر اتحادیه فعالیت می نمایند، خاطرنشان كرد: بعضی از پاركینگ های فعال در مراكز تجاری تا ۱۰ هزار تومان بعنوان مبلغ ورودی دریافت می كنند.
وی تصریح كرد: تفاوت نظر در تعیین نرخ واحدهای زیر نظر اتحادیه و شهرداری عاملی شده تا خیلی از افراد از این صنف بیرون بروند.
با این تفاسیر می توان اظهار داشت كه تفاوت نرخ پاركینگ ها در شهر تهران به علت آن است كه یك مسئول واحد بر فعالیت پاركینگ ها نظارت ندارد.




منبع:

1398/02/29
15:36:22
5.0 / 5
4934
تگهای خبر: تجاری , خدمات , فروش , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
لیدی شال LadyShal