پایان مهلت ۶ ماهه نزدیك است

سكه های پیش فروش را تحویل نگیرید قراردادش لغو می گردد

سكه های پیش فروش را تحویل نگیرید قراردادش لغو می گردد

لیدی شال: دارندگان سكه های پیش فروش اگر در مهلت شش ماهه تعیین شده برای تحویل سكه ها به بانك رجوع نكنند، بانك مركزی تعهدی برای تحویل سكه ندارد و قرارداد لغو و مبلغ اولیه پرداخت شده از جانب ثبت نام كننده به وی پرداخت خواهد شد.



به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، طرح پیش فروش سكه از بهمن سال قبل از جانب بانك مركزی و از كانال بانك ملی شروع شد و تا اواسط اردیبهشت امسال ادامه داشت. البته در این بین نحوه پیش فروش و سر رسیدهای تعیین شده تغییر كرد؛ به صورتی كه در مرحله اول فقط دو سررسید شش ماهه و یك ساله در دستور كار بود، ولی در اواخر فروردین امسال به هفت سر رسید از یك ماهه تا ۱۸ماهه تغییر نمود.

با آخر طرح كه حدود هفت میلیون و ۶۰۰ قطعه سكه به فروش رفت، تحویل سكه های سررسید شده شروع شد و از ۱۹ اردیبهشت ماه تحویل سكه های با سر رسید یك ماهه به جریان افتاد و در ادامه هم سر رسیدهای سه ماهه و شش ماهه در مرحله پرداخت قرار گرفت.

برای تحویل سكه های پیش فروش، صاحبان آنها می توانند از زمان سررسید به بانك رجوع كنند و با تحویل مدارك، سكه را تحویل بگیرند و اگر تاخیر داشته باشند سكه در بانك باقی می ماند. اما باید توجه داشته باشند كه زمان دریافت سكه ها فقط شش ماه پس از سر رسید است، چراكه طبق ماده (۸) دستورالعمل مربوطه، صاحب سكه پیش فروش باید ظرف شش ماه پس از سر رسید به بانك مراجعه نموده و آنرا تحویل بگیرد و طبق ماده (۹) اگر پس از شش ماه سكه دریافت نشود دیگر بانك مركزی و بانك عامل تعهدی برای تحویل سكه نخواهند داشت.

در حالی بیشتر از پنج ماه از نخستین دور تحویل سكه با سر رسید یك ماهه (۱۹ اردیبهشت) گذشته و ۱۹ آبان ماه مهلت شش ماهه تعیین شده برای این گروه تمام می گردد كه پیگیری جریان تحویل سكه از بانك مركزی هم تاییدكننده این مورد است كه اگر صاحب سكه رجوع نكند دیگر تعهدی برای تحویل وجود ندارد.

در این حالت قرارداد لغو و به فردثبت نام كننده پول پرداخت می شود، آن هم همان مبلغی كه در ابتدای ثبت نام پرداخت كرده است نه اینكه معادل قیمت روز سكه به وی پرداخت گردد.

بر این اساس دارندگان سكه های پیش فروش لازم است كه در زمان سر رسید یا مهلت شش ماهه تعیین شده برای دریافت سكه رجوع كنند و سكه شان را تحویل بگیرند یا اینكه بعنوان امانت در بانك بگذارند.

گفتنی است؛ بانك مركزی برای سكه های پیش فروش در مرحله سررسید شش ماهه قیمت قطعی را یك میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین كرد و مدتی بعد با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد آنرا به یك میلیون و ۴۷۵ هزار تومان افزایش داد. همینطور قیمت پیش فروش سكه تمام بهار آزادی در سررسید یك ساله كه یك میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود را به یك میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تغییر داد.

در ادامه هم با افزایش به سر رسید، قیمت های قطعی از این قرار تعیین شد: تحویل یك ماهه یك میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، سه ماهه یك میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش ماهه یك میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، ۹ ماهه یك میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، یك ساله یك میلیون و۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ ماهه یك میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و ۲۴ ماهه یك میلیون و ۱۱۶ هزار تومان.

در حال حاضر قیمت سكه در بازار حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و در این شرایط با عنایت به اختلاف سودی كه با مبلغ اولیه ثبت نام وجود دارد، افراد در صورت عدم رجوع در زمان تعیین شده برای تحویل، این سود را از دست خواهند داد.




1397/07/24
20:35:56
5.0 / 5
4717
تگهای خبر: بازار , بانك مركزی , فروش , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
لیدی شال LadyShal