پیش بینی ها از رشد اقتصادی ایران

پیش بینی ها از رشد اقتصادی ایران

به گزارش لیدی شال صندوق بین المللی پول در جدیدترین پیش بینی و ارزیابی خود از وضعیت اقتصاد جهان امسال میلادی اعلام نموده كه رشد اقتصادی جهان كاهش خواهد یافت و منفی بودن رشد اقتصادی ایران هم قطعی است.


به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، طبق گزارش جدیدی كه اتاق بازرگانی تهران منتشر نموده، رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل كاهش خواهد یافت و به عدد ۳.۳ درصد خواهد رسید. پیش بینی ها از آن حكایت می كند كه كاهش رشد اروپای نوظهور و كشورهای در حال توسعه اصلی ترین عامل این كاهش رشد اقتصادی خواهند بود.
طبق ارزیابی های صورت گرفته كشورهای آمریكای لاتین و جنوب صحرای آفریقا با افزایش سرعت رشد اقتصادی در قیاس با گذشته مواجهند اما خیلی از دیگر مناطق جهان میزان رشدشان در قیاس با سال قبل میلادی با كاهش سرعت مواجه می شود. در این میان اقتصاد ایران كه سال ۲۰۱۸ میلادی را با رشد منفی ۳.۹ درصد به آخر رسانده، امسال میلادی هم با كاهش رشد روبرو شده و ركود در اقتصاد ایران به منفی شش درصد خواهد رسید كه این عدد فاصله میان اقتصاد ایران و میانگین جهانی را به ۹ درصد بالا می برد.
تولید ناخالص سرانه داخلی در خیلی از كشورهای جهان مثبت خواهد بود و همچنان سهم اصلی در این میان به اقتصادهای توسعه یافته و اتحادیه اروپا اختصاص می یابد اما در ایران رقم سرانه از حدود ۱۷ هزار و ۳۰۰ دلار به مرز ۱۶ هزار دلار كاهش خواهد یافت.
در سال ۲۰۱۹ رقم كل تولید ناخالص داخلی جهان به ۱۴۲ تریلیون دلار می رسد و در این میان تولید ناخالص داخلی ایران از ۱.۶ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱.۵ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ كاسته می شود.
سرمایه گذاری به نسبت تولید ناخالص داخلی تنها عددی است كه در اقتصاد ایران افزایشی می شود و از حدود ۳۸.۳ درصد به ۳۹ درصد امسال افزایش خواهد یافت.
آخرین شاخص مهمی كه در این گزارش بررسی شده شاخص تورم است كه بر این اساس ایران كه در سال ۲۰۱۸ با تورم بیشتر از ۳۱ درصدی روبرو بود در سال ۲۰۱۹ باید خویش را آماده تورم ۳۷ درصدی كند. این در شرایطی است كه سطح تورم در آسیای نوظهور و كشورهای در حال توسعه ۲.۸ درصد پیش بینی شده است.



1398/02/04
14:23:14
5.0 / 5
4821
تگهای خبر: اتاق بازرگانی , اقتصادی , بازرگانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal