ارزآوری یك میلیون دلاری شاه میگو برای آذربایجان غربی

ارزآوری یك میلیون دلاری شاه میگو برای آذربایجان غربی

لیدی شال: مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از صادرات ۵.۵ تن شاه میگوی آب شیرین استان آگاهی داد.


معصوم فصیح در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به صادرات شاه میگوی دراز آب شیرین در استان اشاره كرد: امسال ۵.۵ تن شاه میگوی دراز آب شیرین كه مختص دریاچه پشت سد ارس است پس از صید و عمل آوری به كشورهای اروپایی صادر شده كه به میزان ۸۰ هزار دلار ارزآوری داشته است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به اینكه در استان بیشتر از ۸۰ مزرعه گرمابی و بیشتر از ۲۶۰ مزرعه سردآبی وجود دارد، كل تولید آبزیان استان پارسال را ۱۴ هزار و ۷۲۵ تن اعلام نمود و اضافه كرد: صنعت آبزی پروری در استان برای ۲ هزار و ۳۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی به وجود آورده است.
وی با اشاره به میزان صادرات انواع آبزیان استان طی سال قبل اظهار داشت: سال قبل حدود ۳۰۰ تن انواع آبزیان به كشورهای مختلف صادر شده كه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.
فصیح افزود: صادرات آبزیان عمدتاً به كشورهای عراق، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و كشورهای اروپایی بوده كه در حدود یك میلیون دلار ارزآوری به دنبال داشته است.
وی با اشاره به اینكه امسال باز تولید و تكثیر ۷ میلیون قطعه انواع بچه ماهی در مركز ژنتیك شهید كاظمی پلدشت پیش بینی شده اشاره كرد: پس از رساندن بچه ماهی ها به وزن های مناسب در همه دریاچه های پشت سدهای استان رهاسازی می شوند كه می توان همچون گونه های مدنظر را كپور معمولی، فیتوفاگ، بیگ هد و آمور عنوان نمود.




1398/01/24
15:43:56
5.0 / 5
4879
تگهای خبر: صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
لیدی شال LadyShal