در نصب ایران كد بر روی كالاها هم تقلب می شود؟

در نصب ایران كد بر روی كالاها هم تقلب می شود؟

لیدی شال: رییس اتاق بازرگانی البرز اظهار داشت: انصاف نیست ارز حاصل از صادرات محصولات هر استان در استان دیگری هزینه شود.


رحیم بنامولایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار نمود: ایران كد یكی از مهمترین نشان برای تأیید مرغوبیت كالا و محصولات تولیدی در كشور است. هرچند الصاق ایران كد برای محصولات مختلف هزینه های سنگینی به همراه دارد ولی متأسفانه تابحال نرم افزاری برای كنترل آن تعریف نشده است.
وی توضیح داد: هم اكنون مشخص نمی باشد ایران كد الصاق شده روی محصول مربوط به كدام واحد است، بنابراین امكان تقلب از این نشان مرغوبیت كالا و محصول وجود دارد. بدون شك الصاق برچسب ایران كد بر روی محصولان بدون نظارت و كنترل زمینه رواج تقلب از این نشان مرغوبیت كالا را به وجود می آورد.
رییس اتاق بازرگانی البرز با گلایه از هزینه كرد ارز صادراتی برخی استان ها در استانی دیگر اظهار داشت: باید سهمیه ارز صادراتی هر استان در همان استان هزینه شود تا زمینه بهبود فضای كسب و كار و رقابت سالم در هر استانی فراهم گردد.
وی ادامه داد: از انصاف به دور است كه ارز حاصل از محصولات صادراتی یك استان كه می تواند رونق اقتصاد آن استان را درپی داشته باشد در استان دیگری هزینه شود. اگر این ارز در اختیار انجمن ها و تعاونی ها قرار بگیرد، انجمن ها می توانند بدون دغدغه نیازها بخصوص در بحث مواد اولیه واحدهای تحت پوشش خودشان را تأمین كنند.



1397/07/21
15:27:56
0.0 / 5
4934
تگهای خبر: اتاق بازرگانی , بازرگانی , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لیدی شال LadyShal