پوری حسینی:

لایحه ساماندهی سهام عدالت زودتر در مجلس تعیین تكلیف شود

لایحه ساماندهی سهام عدالت زودتر در مجلس تعیین تكلیف شود

لیدی شال: رئیس كل سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر نمایندگان مجلس درباب لایحه ساماندهی سهام عدالت تصمیم گیری كنند.



به گزارش لیدی شال به نقل از سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی گفت: سپس اختتام مهلت ۱۰ ساله قانونی، كارهای اداری و كارشناسی و باز مدیریتی درباب آزادسازی سهام عدالت در سازمان خصوصی سازی انجام شد و این سازمان برمبنای وظایف قانونی و جلسات گوناگون با وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیش نویس لایحه ساماندهی سهام عدالت به دولت ارسال كرد.
رئیس كل سازمان خصوصی سازی اضافه كرد: این لایحه سپس بررسی در دولت، سال قبل به مجلس برای تصویب ارسال شده كه تابحال به تصویب نمایندگان نرسیده است.
وی اذعان داشت: در زمینه آزادسازی سهام عدالت دو روش را می توان انتخاب نمود. یكی این كه مفاد لایحه ساماندهی سهام عدالت به تصویب نمایندگان مجلس برسد و سپس آن مبادرت به آزادسازی سهام عدالت نماییم و دیگری این كه از راهی به غیر از مجلس این كار را دنبال نماییم. اما به هر حال در مجموع تابحال آزادسازی سهام عدالت صورت نگرفته است.
پوری حسینی افزود: به نظر نمی رسد كه لایحه ساماندهی سهام عدالت اینقدر پیچیده باشد كه زمان زیادی را برای تصویب به خود اختصاص دهد و تمام آن چیزی كه در این لایحه نهفته است، سوژه ایجاد واسطی میان شركتهای سرمایه پذیر و مشمولان به نام صندوق های قابل معامله است.
وی اظهار داشت: دادن سهام عدالت به صورت مستقیم به مردم غیرممكن نیست اما این روش از آزادسازی تبعات و ضعف هایی دارد كه برای پوشش این ضعف ها و خلاء ها، صندوق های قابل معامله در لایحه آزادسازی سهام عدالت پیشنهاد شده است.
رئیس كل سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس از نمایندگان مجلس درخواست داریم كه هر چه زودتر تكلیف لایحه ساماندهی سهام عدالت را مشخص كنند؛ چونكه هر چه سوژه آزادسازی سهام عدالت طولانی تر شود مشكلات این سهام همچون افزایش شمار متوفیان مشمول سهام عدالت بیشتر خواهد شد.
وی درباب وضعیت لایحه ساماندهی سهام عدالت در مجلس باز اذعان داشت: در مجلس نظر واحدی درباب نحوه آزادسازی سهام عدالت وجود ندارد و همین سوژه سبب تأخیر در آزادسازی این سهام شده است؛ البته اختلاف نظر در زمینه یك سوژه امری طبیعی در مجلس است و امیدواریم هر چه زودتر نمایندگان مجلس درباب لایحه ساماندهی سهام عدالت تصمیم گیری كنند.

1397/12/20
14:54:11
5.0 / 5
4776
تگهای خبر: اقتصادی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
لیدی شال LadyShal