ارتقای کیفیت وانت آریسان
به گزارش لیدی شال به دنبال این که از آغاز سالجاری، تولید وانت آریسان در گروه صنعتی ایران خودرو به سبب بهبود مسائل زیست محیطی متوقف بوده است؛ مقرر است باکیفیت و قوای محرکه ارتقایافته به سبد محصولات ایران خودرو بازگردد و مجدد از دیماه سالجاری ارائه شود.
به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، از آغاز سال ۱۴۰۰ گروه صنعتی ایران خودرو تولید وانت آریسان نداشته است و آخرین آریسان های تولیدی متعلق به اسفند ماه سال ۱۳۹۹ است که در ایران خودرو دیزل تولید و در سطح کیفی دو ستاره بر مبنای ارزیابی های کیفی صورت گرفته، ساخته شده است.
اوایل تیرماه مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان از آغاز پروژه راه اندازی خط تولید وانت آریسان بهبودیافته با موتور دوگانه سوز XU۷ ارتقایافته به منظور حفظ سهم بازار در حوزه خودرو های کار اطلاع داد و اظهار داشت: برپایه راهبردهای تعیین شده در عرصه تولید و توسعه سبد محصولات، از آغاز اردیبهشت ماه برای راه اندازی خط تولید نسل جدید وانت آریسان اقدام شده است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در اوایل مهرماه سال جاری تولید این محصول در ایران خودرو خراسان آغاز و تا آخر سال ۵۰۰۰ دستگاه از آن روانه بازار خواهد شد.
همینطور فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو- علت توقف تولید محصول آریسان از آغاز سال جاری را به علت مسایل زیست محیطی و اقدام مسئولانه ایران خودرو اعلام و اظهار نمود: هم اکنون پروژه های بهبود برای رسیدن به استانداردهای زیست محیطی اجرا می شود تا ظرف ماههای آینده این محصول با تغییرات و موتور XU۷ پلاس به تولید انبوه برسد.
بازگشت وانت های آریسان به چرخه تولید
حال امروز (شنبه) طبق اعلام گروه صنعتی ایران خودرو، غلامحسین اخلاقی - مدیر پروژه وانت آریسان- ضمن اشاره به تغییرات صورت گرفته در قوای محرکه وانت آریسان از به کارگیری موتور XU۷ در آریسان بهبود یافته اطلاع داد و اظهار داشت: بهره مندی از موتور XU۷ پلاس هم پروژه بهبود دیگری است که در دستور کار قرار دارد و بر اساس آن محصول آریسان، استاندارد آلایندگی یورو ۵ را هم کسب می کند. همینطور گیربکس این محصول، گیربکس Eb با درصد داخلی سازی ۱۰۰ درصد است که برای انطباق با این محصول، بهینه سازی شده است.
به نقل از ایشان، در وانت آریسان بهبود یافته، با استفاده از موتور عرضی و انتقال قدرت به چرخهای جلو، ضمن حذف گاردان و دیفرانسیل و استفاده از اکسل جدید، ارتقای کیفی صورت گرفته و میزان ورود صدا به داخل کابین هم به صورت محسوسی کاسته شده است. همچنین، از منظر میزان آلایندگی و قدرت نیز، علاوه بر بهبود قابل ملاحظه عملکردی موتور و دریافت همه استانداردهای اجباری، کاهش مصرف سوخت هم حاصل شده است.
اخلاقی تصریح کرد: با بهره مندی از طراحی و ساخت شاسی یکپارچه جدید در آریسان بهبود یافته، محصول از استقامت بهتر و بالاتری برخوردار می باشد. از نظر تنوع رنگ هم با عنایت به این که خط تولید این محصول از ایران خودرو دیزل به سایت خراسان منتقل شده، از قابلیتهای سالن رنگ خراسان برای تنوع بخشیدن به رنگهای این محصول متناسب با تقاضای مشتریان استفاده مطلوب خواهد شد.
مدیر پروژه وانت آریسان، از نصب حسگر دنده عقب در این محصول اطلاع داد و اظهار داشت: برخورداری از چراغ مهشکن در قسمت جلوی خودرو، بهبود در وضعیت تعلیق و ترمز، ارتقای سیستم سرمایش و گرمایش، تعویض صندلی ها و حذف زاپاس بند از پشت صندلی شاگرد و انتقال به زیر اتاق بار همراه با حذف کانال گیربکس که افزایش فضای کابین و راحتی سرنشین را فراهم نموده، همچون بهبودها و ارتقاهای صورت گرفته در این محصول است.
وی با اشاره به اینکه برای تولید ۵۰۰۰ دستگاه وانت آریسان برای سال جاری برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: برای سال آینده هم ۱۰ هزار دستگاه از این محصول تولید خواهد شد و بعد از عرضه و بر مبنای تقاضای بازار، قابلیت ارتقای ظرفیت تولید تا ۳۰ تا ۳۵ هزار دستگاه در سال فراهم خواهد بود.
منبع: ladyshal.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب