ماجرای چسب زخم در یكی از برندهای پرفروش
به گزارش لیدی شال مدیر کل استاندارد استان تهران توضیحاتی درباره ماجرای وجود چسب زخم در بستنی دومینو عرضه کرد و اظهار داشت: در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد یا جسم خارجی در یک کالا، نمونه باید فوراً برای رسیدگی به اداره استاندارد تحویل داده شود و در صورت مشاهده کالای بدون علامت استاندارد در یک فروشگاه هم شهروندان باید با شماره ۱۵۱۷ تماس بگیرند.
به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، اواخر تیرماه، یکی از مخاطبان ایسنا از خرید بستنی با برند دومینو شکایت داشت، چون که در داخل آن چیزی شبیه چسب زخم پیدا کرده بود. انتشار این گزارش سبب شد اداره کل استاندارد استان تهران، نمونه را آزمایش و همینطور از خط تولید این کارخانه به صورت سرزده بازدید کند.
در این رابطه، محمودرضا طاهری، مدیر کل استاندارد تهران، در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: درپی انتشار گزارش خبری در خصوص وجود جسم خارجی در یک بستنی دومینو، تیم کارشناسی به صورت سرزده از خطوط تولید بستنی دومینو بازدید و امکان وجود جسم خارجی در مرحله تولید و بعد از آنرا دقیقاً بررسی کرد. همینطور نمونه مذکور که بعد از ۵ روز از انتشار خبر (۲۱تیرماه)، با پیگیری های مکرر توسط اداره کل دریافت شد، علیرغم این که بستنی در شرایطی که باز و آب شده بود، در محل آزمایشگاه اداره کل استاندارد استان تهران (۲۶ تیرماه) بررسی گردید.
بر این اساس به قول وی با عنایت به خطوط تولید تمام اتوماتیک و تحت کنترل شرکت دومینو، احتمال وجود جسم خارجی در مراحل تولید، تقریباً غیر ممکن است. همینطور با بررسی نمونه شاکی در محل آزمایشگاه، مشخص شد چسب زخم در کالای تولیدی وجود نداشته، بلکه نوار کاغذی با ابعاد ۴*۱ سانتی متر، در نمونه در تماس با چوب بستنی بوده است که چون نمونه دیر تحویل داده شده و به دلیل دفرم شدن بستنی، نمی توان به صورت قطعی گفت جسم خارجی بعد از تولید وارد محصول شده یا در حین تولید.
وی با تاکید براینکه شهروندان باید بعد از مشاهده هرگونه موردی با ارائه شکایت به این اداره کل که مطابق ماده ۱۴ و ۴۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد حامی حقوق مصرف کننده است، مراتب را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: البته مصرف کننده بمحض مشاهده کالای غیراستاندارد و مشاهده جسم خارجی در یک کالا سریع آنرا به اداره کل استاندارد تحویل دهند تا مشخص شود جسم خارجی حین تولید وارد محصول شده یا پس از آن فردی بسته بندی را باز کرده و جسم را وارد کرده است که قبلا هم شاهد این موارد بودیم. واحد رسیدگی به شکایات که زیرمجموعه واحد حقوقی است نمونه را از شاکی تحویل و فرم شکایت هم در اختیار او قرار می دهد.
طاهری درباره سامانه تلفنی ۱۵۱۷ دریافت شکایت هم اظهار داشت: این سامانه در ارتباط با زمانی است که فردی در فروشگاهی کالای بدون نشان استاندارد می بیند که می تواند از راه این تلفن آدرس آنرا به استاندارد اعلام نماید.
مدیر کل استاندارد تهران ضمن سفارش به واحد دومینو برای اعمال دقت بیشتر در فرآیند تولید، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از تشویش اذهان عمومی، شهروندان و خبرگزاری ها باید هرگونه مشکل در کالاهای مشمول رعایت استاندارد الزامی را به اداره کل استاندارد گزارش دهند و بدون انجام آزمون های مربوطه از هرگونه اظهارنظر و اعلام آن اجتناب کنند. اداره کل استاندارد هم باید از مشتری و هم از تولیدکننده دارای نشان استاندارد حمایت کند که این مساله وابسته به آزمایش نمونه است تا قضاوت درست صورت گیرد.
گفتنی است که اداره کل استاندارد استان تهران در پونک، بلوار سردار جنگل، انتهای خیابان بهار غربی، میدان استاندارد واقع شده است.
منبع: لیدی شال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب