۶۰۰۰ میلیارد تومان از جیب دلالان جمع شد!

۶۰۰۰ میلیارد تومان از جیب دلالان جمع شد!

به گزارش لیدی شال سایه قیمت گذاری دستوری از سر صنعت سیمان برداشته و سبب شد قیمت این محصول در بستر بورس کالا کشف شود؛ اتفاقی که رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نتیجه آنرا تقسیم فاصله ۶۰۰۰ میلیارد تومانی قیمت گذاری دستوری تا قیمت مصوب به سه بخش و در نهایت تاثیرگذاری روی سود خالص تولیدکننده عنوان نمود.


به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، زمزمه های خروج صنعت سیمان از قیمت گذاری دستوری اردیبهشت سال جاری با پذیرش یک شرکت سیمانی در بورس کالا به گوش رسید و زمینه ساز پذیرش شرکتهای سیمانی دیگر در این بازار شد.
بر این اساس، بررسی روند معاملات سیمان در بورس نشان داده است سیمانی ها از تاریخ ۹ خرداد عرضه های خویش را در بورس آغاز کردند و در هفته نخست این عرضه ها (منتهی به ۱۴ خرداد ماه) در مجموع ۳۶ هزار و ۶۰۰ تن سیمان مورد معامله قرار گرفت.
در هفته منتهی به ۲۱ خرداد ماه، حجم فروش به ۴۵ هزار و ۹۳۰ تن رسید و در نهایت تا ۲۵ خردادماه ۱۷۶ هزار تن در مقابل نام شرکتهای سیمانی در جدول معاملات بورس کالا حک شد.
همینطور برپایه آمار، امسال ۱۹ شرکت سیمانی در بورس کالای ایران پذیرش شدند.
در این راستا، رضا جمارانیان - رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان - در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به عرضه سیمان در بورس کالا اظهار نمود: این اتفاق سبب شد قیمت سیمان با قیمت های رقابتی متناسب و قیمت گذاری دستوری برطرف شود. در واقع ۶۰۰۰ میلیارد تومان فاصله قیمت دستوری تا قیمت مصوب مصرف کننده بود که در حال حاضر این مبلغ به سه بخش تقسیم شده است.
به نقل از ایشان، بخشی از این فاصله به تولیدکننده برگشت. یک بخش در چارچوب کاهش قیمت خرید مصرف کننده بوده و بخشی هم بابت هزینه توزیع و فروش است. در واقع فاصله مذکور سه بازیگر پیدا کرد، فاصله ای که قبلا فقط متعلق به سیستم توزیع بود حالا به تولیدکننده برگشته و روی سود خالص تولیدکننده تأثیر می گذارد.




منبع:

1400/04/15
13:44:39
5.0 / 5
744
تگهای خبر: بازار , فروش , قیمت , معاملات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
لیدی شال LadyShal