در نشست با مدیران وزارت اقتصاد مطرح شد؛

راهكار وزیر اقتصاد برای كوچك سازی دولت، گرفتار اقتصاد سنتی شدیم

راهكار وزیر اقتصاد برای كوچك سازی دولت، گرفتار اقتصاد سنتی شدیم

لیدی شال: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینكه تنها راه كوچك سازی و كاستن از بار وظایف دولت، واگذاری  شركت های دولتی نیست، اظهار داشت: در اقتصاد، گرفتار روش ها و برداشت های سنتی هستیم.



به گزارش لیدی شال به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند در جلسه هم اندیشی مجموعه مدیران وزارت اقتصاد گفت: تنها راه كوچك سازی و كاستن از بار وظایف دولت، واگذاری شركت های دولتی نیست، بلكه در مواردی كه خصوصی سازی با مشكل مواجه می باشد، می توان از واگذاری مدیریت و شراكت با بخش خصوصی هم استفاده نمود.
وی با اشاره به اینكه هر چه بخش خصوصی گسترده تر و توانمند تر باشد، مایه افتخار ما در وزارت اقتصاد بعنوان متولی این امر و باز رقابتی تر كردن اقتصاد كشور است، اضافه كرد: مجموعه دولت تا جایی كه می تواند، باید تصدی های اقتصادی و اجتماعی را به بخش خصوصی واگذار كند.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینكه تمام گلایه ها و شكوائیه ها برای این است كه در اقتصاد، گرفتار روش ها و برداشت های سنتی هستیم، گفت: ما ناگزیر از رفتن به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال هستیم كه موجب افزایش بهره وری، شفافیت، روان سازی امور، كاهش هزینه ها و مبارزه با فساد می شود و حكم سكوی پرش اقتصاد كشور را دارد.
دژپسند در ادامه، ضمن تاكید بر برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای مدیران وزارتخانه در حوزه های تخصصی، از اشراف و تسلط كامل به حوزه كاری و قوانین و برخورداری از اعتماد بنفس در اجرای قوانین و دفاع از قلمرو و حیطه وظایف وزارتخانه بعنوان شرایط اصلی تصدی آنان یاد كرد.
بر اساس این گزارش، مدیران حاضر در جلسه باز ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود، مباحثی چون اصلاح و بازبینی قوانین مربوط به گمركات كشور، مناطق آزاد، كاهش هزینه های تولید برای فعالان اقتصادی، حركت از «مدیر محوری» به سمت «كارمند محوری» در نظام اداری و... را مطرح نمودند.

1397/11/11
22:30:21
5.0 / 5
4911
تگهای خبر: اقتصادی , دولتی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal