بر اساس اعلام مركز آمار ایران؛

تورم تولید بخش خدمات ۹ و دو دهم درصد افزایش یافت

تورم تولید بخش خدمات ۹ و دو دهم درصد افزایش یافت

به گزارش لیدی شال شاخص كل قیمت تولید كننده بخشهای خدمات در پاییز امسال نسبت به تابستان ۸.۸ درصد و نسبت به پاییز ۹۶ هم ۹.۲ درصد افزایش یافته است.



به گزارش لیدی شال به نقل از مركز آمار ایران، شاخص قیمت تولید كننده بخش­های خدمات مشتمل بر هشت بخش «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیكلت و كالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه گریهای مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت­های كسب و كار»، «آموزش»، «بهداشت و مددكاری اجتماعی» و «سایر فعالیتهای خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» است.
بر این اساس شاخص كل قیمت تولید كننده بخش ­های خدمات (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در فصل پاییز ۱۳۹۷ برابر است با ۳۱۰.۱ كه نسبت به فصل قبل ۸.۸ درصد افزایش یافته است. همینطور شاخص تورم تولید كننده بخش خدمات در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۲ درصد رشد را نشان داده است.
تغییرات شاخص بخش­های خدمات نشان می دهد، شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیكلت و كالاهای شخصی و خانگی» در فصل پاییز ۱۳۹۷برابر است با ۳۷۹.۳، كه نسبت به فصل قبل ۱۳.۳ درصد افزایش یافته است. شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در فصل پاییز ۱۳۹۷برابر است با ۴۲۹.۸ كه نسبت به فصل قبل ۱۵.۳ درصد افزایش یافته است.
همچنین شاخص گروه «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» در فصل پاییز ۱۳۹۷ نسبت به فصل قبل ۹.۰ درصد افزایش و شاخص گروه «خدمات واسطه گریهای مالی (بیمه)» هم در فصل پاییز ۱۳۹۷ نسبت به فصل ۱.۸ درصد افزایش را نشان داده است.
بر این اساس شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های كسب و كار» در پاییز امسال نسبت به فصل قبل ۵.۹ درصد، شاخص گروه «خدمات آموزش» در این فصل هم ۱۵ درصد و شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددكاری اجتماعی» در پاییز نسبت به فصل قبل ۶ درصد افزایش یافته است.
همچنین شاخص گروه «خدمات سایر فعالیت­های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در فصل پاییز ۱۳۹۷نسبت به فصل قبل ۶.۵ درصد رشد داشته است.


1397/11/04
15:12:22
5.0 / 5
4771
تگهای خبر: قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
لیدی شال LadyShal