نماینده رودسر در مجلس خبر داد

كاهش ۱۳ هزار هكتاری اراضی كشت برگ سبز چای

كاهش ۱۳ هزار هكتاری اراضی كشت برگ سبز چای

لیدی شال: نماینده مردم رودستر در مجلس خواهان توجه وزارت جهادكشاورزی به نرخهای پیشنهادی كارشناسان برای خرید برگ سبز چای از چایكاران شد.



به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی در تذكری شفاهی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس، خطاب به شورای اقتصاد و رئیس مجلس خواست تا نسبت به تعیین نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای به رئیس جمهور تذكر دهند.

نماینده مردم رودسر مجلس تصریح كرد: قیمت برگ سبز چای سال قبل چهار درصد افزایش یافت در حالی است كه كشاورزان چایكار و مردم تورم ۳۰ درصدی را لمس كردند. برای جبران آن به نظرات كارشناسان برای قیمت برگ سبز چای درجه یك ۴۵۰۰ تومان و برای چای درجه دو ۳۵۰۰ تومان توجه گردد. چایكاران باید حالا آماده كشت چای شوند تا در فصل بهار برداشت داشته باشند. آقای لاریجانی فقط به سبب بی توجهی مسؤولان وزارتخانه اقتصاد و جهادكشاورزی باغات چای از ۳۲ هزار هكتار به ۱۹ هزار هكتار كم شد.

عضو هیات رییسه مجلس در تذكری دیگر خواهان تعیین تكلیف استخدام ناظران چای شد و اضافه كرد: ناظران چای ۶ ماه از سال كه زمان برداشت محصول است، بیمه شده و حقوق می گیرند و ۶ ماهه دوم سال، بیكارند و بیمه ای به آنها تعلق نمی گیرد آیا با چنین وضعیتی می توان برای افزایش تولید و كیفیت یكی از استراتژیك ترین محصولات كشاورزی قدمی مثبت برداشت؟ چرا وزارت جهاد كشاورزی نسبت به این مساله بی تفاوت است و حق و حقوق حدود ۵۰۰ نفر از جوانان متعهد و متخصص را نادیده می گیرد؟

عباسی از برگزاری جلسه سوال از وزیر جهاد كشاورزی در جلسه علنی روز یكشنبه هفته آینده مجلس آگاهی داد و اضافه كرد: در این نشست باز مطالب دیگری را به اطلاع ملت شریف ایران اسلامی می رسانم.

علی لاریجانی در پاسخ به تذكر نماینده رودسر در مجلس، اظهار داشت: وزارت جهاد كشاورزی نسبت به پیشنهاد قیمتی خرید تضمینی برگ سبز چای توجه كند.




1397/11/02
15:01:34
5.0 / 5
4921
تگهای خبر: طلا , قیمت , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal