گوشت های منجمد چگونه سر از برخی رستوران ها در می آورد؟

گوشت های منجمد چگونه سر از برخی رستوران ها در می آورد؟

به گزارش لیدی شال مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد كشاورزی استان البرز در پاسخ به اینكه چطور امكان دارد گوشت هایی كه باید به دست مردم برسد سر از رستوران ها درآورد، اضافه كرد: توزیع گوشت های تنظیم بازار در یك زمان مشخص و در میادین و فروشگاه های زنجیره ای انجام می گردد و بر همین مبنا امكان دارد برخی رستوران ها عوامل خویش را به محل های توزیع بفرستند.


سیدهاشم هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایسنا، در مورد روند توزیع گوشت های تنظیم بازار توضیح داد: ما در تمام كارهای اجرایی توزیع گوشت تلاش كرده ایم فرآیندی را تعریف نماییم كه امور بدون مشكل پیش برود و در این راستا بین جهاد كشاورزی، اصناف، تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت هماهنگی وجود دارد.
وی افزود: این مورد بارها مشاهده شده كه چند نفر به صورت گروهی از سوی رستوران ها در صف توزیع گوشت حضور پیدا كرده و گوشت های تنظیم بازار را دریافت كرده اند. هر بار با این كار برخوردهایی هم انجام شده اما چون توزیع گوشت به صورت روزانه انجام می گردد رستوران ها عوامل خویش را به محل توزیع گوشت می فرستند.
وی افزود: این كه گوشت تنظیم بازار به صورت مستقیم از سوی ما به رستوران ها داده شود چنین چیزی نیست و به خاطر حضور عوامل رستوران ها در صف مردم عادی است، ناظران تعزیرات، اصناف و بازرسی هم هر جایی متوجه این مورد شده اند با آن برخورد كرده اند.
هاشمی نژاد در ادامه در پاسخ به اینكه آیا ساز و كار توزیع گوشت با كارت ملی می تواند سبب پیشگیری از این معضل شود یا خیر اظهار داشت: برای این كار به یك سامانه نیاز است تا دستگاه های مختلف را به هم متصل كند اما این سامانه وجود ندارد. ما تلاش كرده ایم تا آنجایی كه امكان دارد امور را انجام دهیم؛ ما ضابط قضایی نیستیم اما تلاش داشته ایم به دستگاه های ناظر كمك نماییم و تخلفات را گزارش نماییم.
این مسئول خاطرنشان كرد: در هر حال باید نظارت ها در توزیع گوشت باید بیشتر شود تا انحراف در آن به وجود نیاید ولی به صورت كلی توزیع گوشت در بازار هم در ثبات قیمت ها و هم كمتر كردن نگاه منفی و آرامش بخشیدن به جامعه و بازار نقش موثری داشته است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد كشاورزی استان البرز تصریح كرد: متأسفانه روندی در قاچاق دام زنده از كشور به وجود آمده كه هم سودآوری و هم سیاست هایی برای ضربه زدن به اقتصاد كشور در آن دخیل است، تولید دام زنده موضوعی كوتاه مدت نیست و برای آن حداقل یكسال زمان نیاز است ازاین رو باید از قاچاق آن جلوگیری كرد.
هاشمی نژاد اعلام نمود: هم اكنون دولت سیاست واردات دام زنده را اتخاذ نموده است، این دام ها مقرر است از خارج به صورت زنده وارد كشور و كشتار شود تا هم زمینه اشتغال تولید كند و هم بازار را به تعادل برساند.
به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، قبل از این عزیز اكبریان، رئیس كمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم كرج، فردیس، اشتهارد و آسارا هم با انتقاد از نحوه توزیع گوشت های منجمد اظهار داشته بود: « گرانی در كشور خیلی جدی است، یكی از موضوعات بحث گوشت است، توزیع این كالا مكانیسم درستی ندارد، ما پیشنهاد دادیم با كوپن یا كارت توزیع شود اما دولت قبول نكرد، متأسفانه از مجموع گوشت منجمدی كه باید در اختیار مردم قرار گیرد بخشی سر از رستوران ها در می آورد، همین روزهاست كه اعلام كنند سلطان گوشت هم دستگیر شده است. »



1397/11/01
14:09:28
5.0 / 5
4720
تگهای خبر: بازار , بازرگانی , تجارت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal