انار شب یلدا تأمین است، قیمت ۳۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان!

انار شب یلدا تأمین است، قیمت ۳۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان!

لیدی شال: رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از عرضه مناسب و ثبات قیمت انار برای شب یلدا آگاهی داد و اظهار داشت: قیمت هر كیلو انار در میادین میوه و تره بار ۳۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.


به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، "شب یلداست و انارش" شاید این جمله بارها و بارها به گوش ایرانیان در شب یلدا خورده باشد، شبی كه خانواده های ایرانی یك دقیقه بیشتر در كنار هم بودن را جشن گرفته و برای آن آجیل و میوه خریداری می كنند و انار جزء جدانشدنی بلندترین شب سال بشمار می رود.

در ابتدای دهه ۹۰ به واسطه سرمازدگی، باغات درخت های میوه خصوصاً انار تا حدودی از بین رفت و عرضه میوه انار به بازار با مشكل روبرو شد كه كمبود انار در بازار میوه و تره بار را به همراه داشت، اما بررسی های صورت گرفته از بازار در چند روز اخیر نشان از آن دارد كه عرضه میوه انار در كنار دیگر میوه های شب یلدا خصوصاً هندوانه با هیچگونه كمبودی مواجه نیست.

در روزهای گذشته عرضه مناسب هندوانه كاهش قیمت آنرا به همراه داشت اما عرضه مناسب انار كاهش قیمت آنرا در بازار به همراه نداشته و تنها ثبات قیمت انار در بازار رخ داده است.

بررسی قیمت ها در بازار انار نشان داده است كه به واسطه كیفیت متفاوت، قیمت انار در میادین میوه و تره بار از كیلویی ۳۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان متفاوت می باشد كه البته این قیمت در سطح شهر ۶ تا ۱۰ هزار تومان است.

برخلاف هندوانه كه بیشتر خانواده ها خرید آنرا به شب یلدا موكول كرده اند، بعضی از افراد در خریدهای روزمره خود به تعداد اعضای خانواده انار خریداری می كنند اما حجم اصلی خرید انار یلدا را به شب یلدا موكول كرده اند.

همان طور كه گفته شد انار در بازار دارای كیفیت های متفاوتی است اما با همین تفاوت كیفیت، كلیت محصول عرضه شده در بازار نشان از آن دارد كه محصول انار سال جاری دارای كیفیت مناسبی است.

در رابطه با وضعیت بازار انار در شب یلدا اسدالله كارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - به ایسنا اظهار داشت: انار دارای گونه های مختلفی بوده كه معروف ترین گونه این میوه، انار یزد و شیراز و تأمین كننده اصلی بازار انار در شرایط فعلی انار شیراز است.

وی با اشاره به اینكه حجم اصلی نیاز بازار شب یلدا از راه باغات شیراز تأمین می شود، اضافه كرد: تنوع كیفیت انار تفاوت قیمت از محدوده ۳۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان را به دنبال داشته است.

كارگر اشاره كرد: قیمت میوه انار در چند روز گذشته به سبب عرضه مناسب با ثبات همراه بوده و خرید اصلی مردم به ساعات پایانی منتهی به شب یلدا موكول شده است.

وی اشاره كرد: در سال های گذشته به واسطه سرمازدگی باغات انار حجم میوه عرضه شده به بازار با كمبود مواجه شده بود كه امسال این كمبود رفع شده است.




1397/09/30
14:19:13
5.0 / 5
4594
تگهای خبر: بازار , فروش , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
لیدی شال LadyShal