آب را سیاسی نكنیم

آب را سیاسی نكنیم

لیدی شال: معاون اقتصادی رئیس جمهوری اصرار كرد كه آب یك مسئله ملی است و باید به اصلاح الگوی مصرف آن توجه كرد اما نباید این مسئله ملی را تبدیل به یك مسئله سیاسی نماییم چونكه حل آن سخت تر خواهد شد.



به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، محمد نهاوندیان پگاه امروز (سه شنبه) در كنفرانس دوسالانه اقتصاد آب در اتاق بازرگانی ایران، اظهار نمود: مسئله آب یك مسئله ملی است كه جنبه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و از آنجائیكه به ریشه های آن هیچگاه نپرداخته ایم همواره این مساله در بعضی از استان ها به مسائل و مشكلات سیاسی تبدیل گشته است اما باید بدانیم كه هر چه مشكل آب سیاسی تر شود حل آن سخت تر میگردد.

وی اضافه كرد: باید در زمینه آب به گونه ای سرمایه گذاری نماییم تا این مساله را اقتصادی نماییم. در این صورت است كه مشاركت بخش خصوصی را هم خواهیم داشت. چونكه امكان ندارد صرفا با اتكا به منابع دولتی مشكل آب را حل نماییم. بدین سبب در این زمینه باید به عرضه آب توجه ویژه داشته باشیم و تقاضای آنرا مدیریت نماییم.

نهاوندیان اشاره كرد: در حوزه آب نمی توان به بخش كشاورزی بی توجه بود چونكه این یك مسئله اجتماعی است و درصد قابل توجهی از اشتغال در جامعه كشاورزی رخ می دهد. بدین سبب نمی توان احكامی وضع كرد كه زندگی كشاورزان به هم بریزد.

به گفته وی باید آگاهی عمومی نسبت به آب را ارتقاء داد چونكه آب یك مسئله ملی و حیاتی می باشد و در صورتیكه تصمیم گیری واحدی با همبستگی ملی در مورد آب گرفته شود، حتما مشكل آب قابل حل خواهد بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به این كه علت تنش های آبی تنها كاهش نزولات آسمانی نیست، اشاره كرد: خیلی از مشكلات به سبب این است كه طرف تقاضا را هوشمندانه مدیریت نكرده ایم. البته ابتكارات مناسبی برای اقتصادی كردن فعالیت های در رابطه با بهره وری آب و ارتقاء آن نمایش شده است كه نیازمند تاكید و تشویق هر چه بیشتر است.

نهاوندیان اظهار نمود: سیاست دولت در چند پارسال استقبال از بخش خصوصی در پروژه های مدیریت بهینه آب بوده است و دولت در این زمینه مشوق های لازم را تامین كرده به گونه ای كه تابحال ۳۵ قرارداد در چارچوب های مختلف به ارزش ۱۷۹۰ میلیارد تومان منعقد شده و همین طور ۳۲ قرارداد بیع متقابل باز به ارزش ۴۱۴۱ میلیارد تومان به امضاء رسیده است.




1397/09/27
15:21:26
5.0 / 5
4786
تگهای خبر: اتاق بازرگانی , اقتصادی , بازرگانی , دولتی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
لیدی شال LadyShal