عارف: مناطق آزاد باید بعنوان حلقه اتصال اقتصاد كشور با اقتصاد جهانی باشند

عارف: مناطق آزاد باید بعنوان حلقه اتصال اقتصاد كشور با اقتصاد جهانی باشند

به گزارش لیدی شال رئیس فراكسیون امید تصریح كرد: مناطق آزاد باید بعنوان حلقه اتصال اقتصاد كشور با اقتصاد جهانی باشند.


به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، محمد رضا عارف در آیین كلنگ زنی هتل ۷ ستاره طلایی كیش اظهار داشت: در سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ جهت گیری روشنی در ارتباط با پیشرفت و توسعه كشور داریم. رشد اقتصادی بالاتر از ۶.۵ تا ۸ درصد به صورت متوسط و دستیابی به شاخص های تك رقمی در تورم و بیكاری میثاق همه ما در سند چشم انداز ۱۴۰۴ است. باآنكه با این شاخص ها فاصله داریم اما رسیدن به این اهداف امكانپذیر است و باید تلاش نماییم.
ریوی تصریح كرد: در رشد اقتصادی نیاز به سرمایه گذاری داریم. جهت گیری اصلی در این حوزه بر سرمایه گذاری ایرانی ها داخل و خارج از كشور است و به صورت متوسط حداقل ۱۰۰ میلیارد سرمایه گذاری برای دستیابی به این میزان رشد اقتصادی باید داشته باشیم. برای تحقق این هدف باید مكانیزم ها با وجود تحریم ها در جهت استقبال و جذب سرمایه گذاران قرار گیرد.
وی یكی از مزیت های كشور ما را گردشگری برشمرد و اظهار داشت: چه با نگاه فرهنگی و چه با نگاه اجتماعی یكی از مزیت های كشور ما گردشگری می باشد. به صورت متوسط در این بخش می توانیم سالانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلی تولید نماییم.
عارف با اشاره به نقش قانونی مناطق آزاد بعنوان حلقه اتصال اقتصاد كشور با اقتصاد جهانی خاطرنشان كرد: افتتاح این هتل در جزیره كیش در هر دو مسیر اهداف اقتصادی و گردشگری كشور است.
وی در انتها تصریح كرد: جزیره كیش در حوزه تعاملات اقتصادی كشور در عرصه بین المللی همواره پیشتاز بوده است و با حضور هیات مدیره كنونی جزیره كیش، این منطقه آزاد كشور می تواند سرآمد و الگوی همه مناطق باشد و مناطق آزاد كشور با تاكید بر ظرفیت ها نقش خویش را در توسعه اقتصاد ملی بخصوص در شرایط تحمیلی با تدبیر و سعه صدر ایفا كنند.
آیین كلنگ زنی هتل ۷ ستاره برج های طلایی كیش با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، رییس فراكسیون امید مجلس، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد كیش، سرمایه گذران و نمایندگان جوامع و اصناف جزیره و تعدادی از مسئولان محلی چهارشنبه ۲۱ آذر برگزار گردید.
این هتل در زمینی به وسعت ۱۶ هزار مترمربع و در ۱۰ طبقه با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۱ هجری شمسی در جزیره كیش ایجاد می شود.



1397/09/21
21:10:18
5.0 / 5
4652
تگهای خبر: اقتصادی , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal