روحانی پس از نشست سران قوا:

اعمال اصلاحات احتمالی در بودجه ۹۸، صادرات نفت ایران بهتر شده است

اعمال اصلاحات احتمالی در بودجه ۹۸، صادرات نفت ایران بهتر شده است

به گزارش لیدی شال رئیس جمهور با اشاره به اینكه صادرات نفت ما طی سال جاری ۱۳ درصد افزایش پیدا كرده است، اظهار داشت: پس از ۱۳ آبان صادرات نفت ایران بهتر شده است.



به گزارش لیدی شال به نقل از مهر، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور بعد از آخر نشست سران قوا در تشریح این جلسه، اظهار داشت: امروز جلسه بسیار خوبی با حضور رؤسای سه قوه برگزار گردید. عمدتاً در مورد مسائل اقتصادی، سیاسی و منطقه ای بررسی هایی صورت گرفت.
وی افزود: در بخش اقتصاد در هفته های گذشته چارچوبی را تنظیم كرده بودیم كه به نحوی مسئله بودجه سال ۹۸ را هم دربر می گرفت. مقام معظم رهبری رهنمودی را دارند كه بر اساس این رهنمود جدید، امروز جلسه ای داشتیم تا راهكارهای اجرای این سیاست بررسی شود.
رئیس جمهور اظهار داشت: این هفته جلسات دیگری هم خواهیم داشت و تا آخر هفته، نكات مد نظر مقام معظم رهبری را نهایی خواهیم كرد و امكان دارد بر اساس این نظر، اصلاحاتی در بودجه سال آینده تولید شود؛ لایحه بودجه آماده است و انشاءالله هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد.
روحانی اضافه كرد: پس از ۱۳ آبان كه آمریكایی ها بسیار منتظر بودند كه شاهد بهم ریختگی در اقتصاد كشور باشند، مردم و فعالان اقتصادی به گونه ای عمل كردند كه شرایط به ضرر آمریكا تغییر نمود.
وی افزود: آمریكایی ها تلاش داشتند تا پس از ۱۳ آبان، تورم، مشكلات اقتصادی و مسائل بازار را به شكل دیگری ببینند، اما با عنایت به عملكرد بانك مركزی، مسئولان اقتصادی و مردم عزیز، برای دنیا و مردم محسوس است كه آرامش مردم پس از ۱۳ آبان افزایش یافته است و همه تلاش ها در جهت ادامه این آرامش معطوف شده است تا مشكلاتی كه بر دوش مردم است، كاسته شود.
رئیس جمهور خاطرنشان كرد: از صادركنندگان عزیز تشكر می كنم. روند صادرات در ۸ ماهه امسال پیشرفت خوبی نسبت به سال قبل دارد و بیشتر از ۱۳ درصد صادرات افزایش یافته است. با چارچوبی كه برای بازگشت ارز صادرات به كشور تعیین شده، چاره مطمئنی برای درآمدهای ارزی كشور پیش بینی شده است و انشاءالله این راه مطمئن را ادامه می دهیم.
روحانی با اشاره به بررسی شرایط فروش نفت با حضور زنگنه در شورای هماهنگی سران قوا، اظهار داشت: شرایط مناسبی در این زمینه وجود دارد، آمریكایی ها تلاش داشتند جلوی صادرات نفت را بگیرند اما اعلام می كنم كه صادرات نفت به كشور پس از ۱۳ آبان به مراتب بهتر از پیش از ۱۳ آبان شده است. گزارش وزارت نفت در این زمینه امیدوار كننده بود. مواردی كه وزارت نفت خواهان عرضه تسهیلات بود، در جمع سران سه قوه مورد توافق قرار گرفت.
* آمریكایی ها در اجلاس اوپك ناموفق بودند
وی با اشاره به اینكه آمریكایی ها در زمینه تحریم نفت ایران، ناموفق بودند، اضافه كرد: آمریكایی ها در نشست اوپك كوشیده اند تولید شركت های عضو اوپك كاهش پیدا نكند و ثابت بماند، اما با تصمیم اعضا، تولید نفت كاهش پیدا كرد. آمریكایی ها در اجلاس اوپك ناموفق بودند و جمهوری اسلامی موفقیت های خوبی به دست آورد و روند فروش نفت ما همانند گذشته ادامه خواهد یافت.
رئیس جمهور با اشاره به بررسی مسائل منطقه ای در نشست سران قوا، تاكید كرد: حركت ها به سود مردم منطقه است. شرایط یمن به گونه ای است كه متجاوزان به یمن امروز احساس می كنند راهی به جز صلح با مردم یمن ندارند. ما همواره از مذاكرات یمنی_ یمنی پشتیبانی می كردیم و هم اكنون هم پشتیبانی می نماییم.
روحانی افزود: امروز علامت ها برای رسیدن آرامش در یمن بیشتر از گذشته است. در سوریه هم شرایط به سمت صلح و آرامش بیشتر پیش می رود و این به معنای موفقیت جمهوری اسلامی در مسائل منطقه ای است.
وی ابراز امیدواری كرد كه شاهد توفیقات بزرگتر مردم در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشیم.
رئیس جمهور در مورد سفرهای استانی هم اظهار داشت: خوشبختانه شاهد افتتاح خیلی از پروژه ها و به ثمر رسیدن خیلی از آنها هستیم. در مورد پروژه های نیمه تمام هم در جلسه سران قوا تصمیمات خوبی گرفته شد كه این پروژه ها به مردم واگذار شود.
وی تصریح كرد: تلاش می نماییم روند اشتغال را برای سال آینده حفظ نماییم.
روحانی تصریح كرد: تلاش داریم تا مردم برای تأمین كالاهای اساسی گرفتار مضیقه نباشند. نخستین اولویت بودجه سال آینده این است كه مردم از تأمین كالاهای ضروری و اساسی در بازار اطمینان داشته باشند، نرخ ارز با ثبات باشد و حقوق افرادی كه دارای درآمد ثابت هستند، رشد كند.

1397/09/20
14:11:13
5.0 / 5
4625
تگهای خبر: اقتصادی , بازار , بانك مركزی , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
لیدی شال LadyShal