چگونه آسیب كرونا را برای تولیدكنندگان پوشاك جبران كنیم؟

ضرورت تشكیل ستاد پساكرونا

ضرورت تشكیل ستاد پساكرونا

به گزارش لیدی شال عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران از افت ۹۰ درصدی فروش پوشاك پس از انتشار ویروس كرونا نسبت به بهمن ماه سال جاری اطلاع داد و پیشنهاد كرد كه دولت آخر سال مالی را به جای اسفند، اردیبهشت در نظر بگیرد و برای پرداخت حقوق كاركنان كمك هزینه كوتاه مدت پرداخت كند.


مجید افتخاری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینكه بازار اسفند فقط بازار یك ماه نیست و كسبه و تولیدكنندگان تلاش می كنند مشكلات خویش را در این ماه برطرف كنند، اظهار نمود: با عنایت به اتفاقات ماههای آبان و دی همچون افزایش قیمت بنزین و شهادت سردار سلیمانی، بازار این دو ماه تحت تأثیر قرار گرفت و امید كسبه به اسفند ماه بود كه با عنایت به انتشار ویروس كرونا گرفتار چالش شده است.
وی پرداخت حقوق پرسنل و چك ها را مهم ترین مشكل واحدهای صنفی و تولیدی پوشاك دانست و اظهار داشت: ازاین رو به نظر می آید پس از فروكش كردن این بیماری، بحران ناشی از آن حداقل به دو تا سه میلیون شغل ضربه وارد كند.
این مقام صنفی در ادامه پیشنهاد كرد كه دولت سال مالی را به جای اسفند در اردیبهشت ببندد تا پرداختی ها در همان ماه صورت گیرد و تعطیلات عید فطر هم سال جاری جایگزین نوروز شود تا مراسم های سنتی به شكل دیگری اجرا شود.
او همینطور تعویق پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی تا اردیبهشت ماه را پیشنهاد دیگری برای كمك به واحدهای تولیدی دانست و اظهار داشت: همینطور دولت می تواند متناسب با فهرست بیمه افراد، كمك هزینه كوتاه مدت برای پرداخت حقوق كاركنان به واحدهای تولیدی اختصاص دهد.
لزوم تشكیل ستاد پساكرونا
افتخاری همینطور با اشاره به اینكه قوه قضاییه می تواند فرصت های یك تا سه ماهه برای پرداخت چك ها در نظر بگیرد، خاطرنشان كرد: به نظر می آید بحران پسا كرونا شدیدتر باشد؛ چونكه امكان دارد با یك جمعیت ورشكسته و بیكار مواجه شویم؛ ازاین رو لازم است ستادی برای مقابله با این بحران تشكیل گردد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران همینطور درباره تغییرات قیمت ها در آستانه نوروز، اظهار نمود: با عنایت به كمبود تقاضا، قیمت پوشاك افزایش نداشته است؛ حتی برخی واحدها به جهت اینكه فقط فروش داشته باشند قیمت های خویش را كم می كنند كه این كار درستی نیست.
به قول وی، فروش واحدهای پوشاك نسبت به بهمن ماه سال جاری ۹۰ درصد افت داشته و باید به این نكته هم توجه گردد كه پس از توقف انتشار ویروس كرونا، پوشاك در اولویت نیازهای مردم نخواهد بود.
به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، انتشار ویروس كرونا و كم شدن رفت وآمدها برای پیشگیری در ماه پایانی سال كه عموما روزهای پررونقی برای كسب وكارهای خرد و كارگران فصلی است، سبب شده فعالان تجاری، اصناف مختلف و كارگران گرفتار صدمه های جدی شوند.



1398/12/18
13:58:09
5.0 / 5
4178
تگهای خبر: بازار , پوشاك , تجاری , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
لیدی شال LadyShal