چرا قیمت طلا و سكه كاهشی شد؟

چرا قیمت طلا و سكه كاهشی شد؟

به گزارش لیدی شال رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به روند كاهشی قیمت طلا و سكه در هفته ای كه گذشت، قیمت هر عدد سكه طرح جدید تمام بهار آزادی را سه میلیون و ۶۵۱ هزار تومان اعلام نمود.


ابراهیم محمدولی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه در این هفته، خوش بختانه قیمت ها نزولی بوده است، اظهار داشت: یك مثقال طلای ۱۷ عیار یك میلیون و ۴۳۷ هزار تومان، یك گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان و سكه یك گرمی هم ۶۴۰ هزار تومان بوده است. هر اونس هم در بازار جهانی ۱۲۲۶ دلار قیمت داشت.

او درباره ی قیمت سكه در بازار امروز هم اظهار نمود: سكه تمام طرح جدید، سه میلیون و ۶۵۱ هزار تومان و سكه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۴۵۱ هزار تومان قیمت گذاری شده است. نیم سكه و ربع سكه هم به ترتیب یك میلیون و ۸۲۱ هزار تومان و یك میلیون و ۷۱ هزار تومان قیمت داشتند.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران درباره ی علت كاهش قیمت طلا در بازار این روزها بیان كرد: در این هفته، قیمت ها نزولی بوده است و امیدورایم در آینده هم این اتفاقات بیفتد كه بازار به آرامش برسد. اما یكی از دلایل آن، كاهش قیمت ارز است چون طلا و ارز مكمل یكدیگرند. دلیل دیگر این است كه افراد خانه دار و خارج از صنعت طلا و جواهر كه در ماه های گذشته به علت التهابات ایجادشده به خرید طلا هجوم آوردند، كم كم طلاهایشان را به بازار آورده و می فروشند كه متضرر نشوند.

محمدولی تصریح كرد: یك دلیل عمده هم این است كه در این گونه موارد كه بازار نوسان دارد و رو به كاهش است، برای این كه آرامش پیدا كند، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا به حداقل رسیده و مردم انتظار این را دارند كه قیمت طلا كمتر شود و بتوانند خرید كنند. این ها همه مواردی است كه باعث كاهش قیمت طلا شده و نگاه مثبتی كه اقتصاددان های دولتی دارند و بانك مركزی كه می خواهد قیمت ارز را ثابت كرده و به حداقل قیمت برساند.




1397/09/08
17:18:51
5.0 / 5
4669
تگهای خبر: بازار , بانك مركزی , دولتی , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
لیدی شال LadyShal