سریع ترین خودروی دنیا سال آینده ركورد می زند؟

سریع ترین خودروی دنیا سال آینده ركورد می زند؟

به گزارش لیدی شال تیم توسعه دهنده خودروی مافوق صوت ˮبلادهوندˮ(Bloodhound) كه مقرر است سریع ترین خودروی ساخته شده در دنیا باشد اعلام نمود اواخر سال آینده سرعت حركت باورنكردنی این خودرو را به آزمایش خواهد گذاشت و به دنبال شكستن ركورد سریع ترین وسیله نقلیه زمینی است.


به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، پروژه ساخت خودروی مافوق صوت "بلادهوند"(Bloodhound) در ماه دسامبر سال قبل گرفتار ورشكستگی شد و اعلام گردید كه توسعه آن متوقف خواهد شد. اما كمی پس از پشتیبانی مالی برخوردار شد تا بار دیگر به اهداف خود در ثبت ركورد سریع ترین وسیله نقلیه روی زمین بپردازد.
این خودرو برای نخستین بار از زمان بازتولید، در ماه اكتبر به نمایش در خواهد آمد و تیم سازنده اعلام نمود كه می خواهد آزمایش سرعت آنرا اواخر سال ۲۰۲۰ در صحرای آفریقای جنوبی انجام دهد.
این خودرو برای ثبت ركورد سریع ترین وسیله نقلیه زمینی با سرعت بیشتر از ۱۶۰۰ كیلومتر در ساعت ایجاد می شود.
پروژه ساخت خودروی مافوق صوت "بلادهوند"(Bloodhound) در ماه دسامبر سال قبل گرفتار ورشكستگی شد و یك كارآفرین به نام "یان وارهورست"(Ian Warhurst) آنرا خریداری كرد و بعد از تغییر نام خودرو از SSC به LSR(ركورد سرعت زمینی)، عملیات توسعه آن در ماه مارس به یك مركز تحقیقاتی جدید منتقل شد.
در این مركز تحقیقاتی كمك فنرها و بدنه ارتقا یافت و سنسورهای فشار، بار، سیستم ایمنی آتش نشانی و سیستم ترمز چتری جدید هم افزوده شد.
این خودرو در تست سرعت اولیه خود در اكتبر ۲۰۱۷ در فرودگاه كورن وال نیوكوی به سرعت ۳۳۷ كیلومتر در ساعت رسیده است.


توسعه دهندگان در آزمایشی كه ماه اكتبر در آفریقای جنوبی انجام می شود به دنبال رسیدن به سرعت ۸۰۰ كیلومتر در ساعت خواهند بود. این سرعت بعنوان نقطه عطفی كلیدی و یك تمرین كامل برای شكستن ركورد مدنظر است و طی آن از صدها سنسور جاسازی شده در خودرو استفاده می نمایند تا بدانند خودرو در سرعت بسیار بالا چگونه رفتار می كند.
"یان وارهورست" می گوید: من هیجان زده هستم كه ما می توانیم آزمایش سرعت "بلادهوند" را در آفریقای جنوبی انجام دهیم. این كمپین شكستن ركورد سرعت زمینی در مقایسه با هر كمپین ثبت سرعت دیگری، با فرصت هایی كه از راه تكنولوژی دیجیتالی فراهم شده اند، آماده شده است. تیم سازنده برای طراحی خودرو از محاسبات دینامیك سیالات بهره برده كه به ما امكان جمع آوری و به اشتراك گذاشتن اطلاعات مربوط به عملكرد خودرو در زمان واقعی را می دهد. همینطور چرخ ها به صورت خاص برای این مسیر طراحی شده اند.
اگر همه چیز خوب پیش برود، تیم سازنده در حال برنامه ریزی برای ثبت ركورد در اواخر سال ۲۰۲۰ است. ركورد بالاترین سرعت زمینی فعلی ۱۲۲۷.۹۸۵ كیلومتر در ساعت است.



1398/04/21
15:08:29
5.0 / 5
4776
تگهای خبر: طراحی , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal