معاون وزیر اقتصاد:

مقررات زائد كسب و كار را شناسایی و رفع می نماییم

مقررات زائد كسب و كار را شناسایی و رفع می نماییم

به گزارش لیدی شال معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد، جهت گیری اصلی این وزارتخانه در سطح كلان و حتی استان ها در جهت تحقق شعار رونق تولید را، بهبود فضای كسب و كار اعلام نمود.



به گزارش لیدی شال به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، محمد علی دهقان دهنوی در گردهمایی سراسری مدیران كل امور اقتصادی و دارایی استان های وزارت اقتصاد با اشاره به اینكه مهم ترین مبحث مورد توجه كشور امسال «رونق تولید» است، تصریح كرد: در معاونت امور اقتصادی، از آغاز سال روی این مورد تمركز كردیم كه سیاست اصلی كشور با محوریت شعار رونق تولید چه باید باشد.
وی با اشاره به شرایط تورمی و نوسانات ارزی كشور متأثر از تحریم های ظالمانه اظهار داشت: برای خروج از این وضعیت و تحقق شعار سال، ما با یك تناقض در بكارگیری سیاست هایی سمت تقاضا مواجه هستیم؛ از سویی، اگر برای كمك به تولید، سیاست انبساط پولی را پیشه نماییم، به تورم دامن خواهد زد و از جانب دیگر اگر برای كنترل تورم، به سیاست انقباض پولی روی بیاوریم، تولید و رشد اقتصادی لطمه خواهد خورد.
دهقان تصریح كرد: راهكار ما این است كه تمركز اصلی را به سمت عرضه اقتصاد و تولید بگذاریم. معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد در ادامه با طرح این سوال كه در شرایط كنونی بدون سیاست های انبساطی و تزریق پول چگونه می توان به تولید كمك كرد؟ تصریح كرد: پاسخ این سوال، بهبود فضای كسب و كار در كشور است.
وی اضافه كرد: موانعی در فضای كسب و كار كشور وجود دارد كه تنها هزینه برای رفع آنها، در حد لغو یك مجوز یا راه اندازی یك سامانه است.
دهقان با اشاره به اینكه در سطح استانی نیز، هدف گذاری اصلی، مبحث بهبود فضای كسب و كار است، اظهار داشت: الگوی مطلوب ما این است كه قدرت و نفوذ استانداری باید در مشاركت و تعامل با ادارات كل استان های وزارت اقتصاد در خدمت بهبود فضای كسب و كار قرار بگیرد.
وی با تصریح اینكه بهبود فضای كسب و كار طبق قانون بر عهده وزارت اقتصاد است، افزود: ما به همان اندازه كه در جهت تسهیل فضای كسب و كار، تلاش می نماییم، باید مقررات زائد را از راه هیأت مقررات زدایی، بعنوان یك نهاد فرا قوه ای، شناسایی و حذف آنها را پیش ببریم.
معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در شرایط حاضر، حتی اگر فضا برای جذب سرمایه های خارجی مناسب نباشد، باید بر سرمایه گذاری داخلی تمركز كرد و در تمام استان ها باید موقعیت های بالقوه برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی، شناسایی و موانع آن رفع گردد.
دهقان در ادامه همینطور با تاكید بر اهمیت پایگاه معاونان اقتصادی ادارات كل استانی وزارت اقتصاد در تعیین و اجرای سیاست های كلان وزارت متبوع و ارتقای جایگاه علمی آن در استان، خاطرنشان كرد: تقویت معاونت های اقتصادی در استان ها، نیازمند حمایت و مساعدت بیشتر مدیران استانی در استخدام نیرو و تأمین امكانات است.

1398/03/23
19:05:36
5.0 / 5
4632
تگهای خبر: اقتصادی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal