از سوی سازمان برنامه و بودجه منتشر شد؛

متن كامل چارچوب اصلاح ساختار بودجه با رویكرد قطع وابستگی به نفت

متن كامل چارچوب اصلاح ساختار بودجه با رویكرد قطع وابستگی به نفت

به گزارش لیدی شال متن كامل چارچوب كلی برنامه اصلاح ساختار بودجه عمومی با رویكرد قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت منتشر گردید.



به گزارش لیدی شال به نقل از سازمان برنامه و بودجه كشور، این سازمان متن كامل چارچوب كلی برنامه اصلاح ساختار بودجه عمومی با رویكرد قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت را به شرح زیر منتشر نمود.
بسمه تعالی
پیرو دستور مقام معظم رهبری درباب تدوین نقشه راه برنامه اصلاح ساختار بودجه و در امتداد ایفای نقش مهم و تاریخی سازمان برنامه و بودجه، چارچوب كلی برنامه اصلاح ساختار بودجه عمومی با رویكرد قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت به پیوست ارائه شده است.
این طرح بر اساس لطمه شناسی معضلات تاریخی و همین طور تحلیل سازوكارهای حاكم بر شرایط موجود كشور پی ریزی شده و بنیان آن برمبنای دستیابی به اهداف تامین منابع مطمئن برای اداره كشور و كارا نمودن دولت، پشتیبانی از تولید و اشتغال و ایجاد ثبات در اقتصاد كلان و ارتقای عدالت و بهبود معیشت عمومی طراحی شده است. دو گزارش توصیفی و تجویزی به همت كارشناسان سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه های كشور تهیه شده است. گزارش حاضر كه به مباحث ایجابی می پردازد، با لحاظ توان فنی، مالی و اجرایی كشور، به اولویت بندی اقدامات پیشنهادی پرداخته و برنامه های كوتاه مدت و بلندمدت را در چهار محور تقویت نهادی بودجه، هزینه كرد كارا، درآمدزایی پایدار و ثبات اقتصاد كلان طبقه بندی كرده است. برمبنای تعامل با دستگاه های اجرایی و دریافت نظر كارشناسان و خبرگان این حوزه، برنامه ها در حال تدقیق و تكمیل هستند. برنامه اصلاحات اقتصادی نظام مالیه دولت، ماهیتاً زمان بر و چندین ساله است و جزئیات آن حین اجرا متناسب با شرایط و امكانات كشور تغییر می كند.
انتظار می رود این طرح بتواند ابعاد برنامه اصلاح ساختار بودجه را برای تصمیم سازان شفاف كند، امكان بررسی الزامات و ریسك های در رابطه با برنامه ها را فراهم سازد و از آن طریق به تصمیم گیری و اجماع سیاست گذاران كمك نماید. تجربه اصلاحات اقتصادی در كشور نشان داده است اصلاحات ساختاری بودجه نقطه شروع خیلی از اصلاحات اقتصادی می باشد. امید است همگرایی اركان تصمیم گیری كشور حول این مساله بتواند تهدید ناشی از تحریم های ظالمانه مقابل كشور را به فرصتی برای اصلاحات اقتصادی و فائق آمدن بر معضلات تاریخی اقتصاد ایران تبدیل كند.
در این راستا سازمان برنامه و بودجه كشور از تمامی صاحب نظران، اندیشمندان و علاقمندان دعوت می كند تا با ارائه نظرات و دیدگاه های خود به تدقیق و تكمیل این طرح كمك كنند.
متن كامل طرح چارچوب اصلاح ساختاری بودجه با رویكرد قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت

1398/03/21
14:27:28
5.0 / 5
4675
تگهای خبر: اقتصادی , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
لیدی شال LadyShal