در مراسم معارفه پارسا مطرح شد

روایت دژپسند از برخی بداخلاقی ها در انتصاب رئیس سازمان مالیاتی

روایت دژپسند از برخی بداخلاقی ها در انتصاب رئیس سازمان مالیاتی

به گزارش لیدی شال وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: ملاك ما دریافت مالیات حقه است و ما نمی خواهیم از كسی پول زور بگیریم. اگر می خواهیم درآمدها را بالا ببریم، حق نداریم مؤدیان خوش حساب را شكنجه نماییم.



به گزارش لیدی شال به نقل از مهر، فرهاد دژپسند بامداد امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قبلی و جدید سازمان امور مالیاتی تصریح كرد: باید بودجه مبتنی بر نفت را به بودجه مبتنی بر مالیات و درآمدهای پایدار تبدیل نماییم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سال قبل شاهد تحقق ۱۰۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی به صورت نقدی و ۱۰۹ هزار میلیارد تومان به صورت تهاتر بودیم.
روایت دژپسند از برخی بداخلاقی ها در جریان انتصاب رئیس سازمان امور مالیاتی
وی در مورد انتخاب رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: بنده برای این سازمان، آقای پناهی (سرپرست وقت سازمان امور مالیاتی) را معرفی كردم اما به واسطه بداخلاقی هایی كه صورت گرفت، با ریاست وی در سازمان مالیاتی موافقت نشد. متأسفانه بعضی یاد گرفته اند كه از راه تخریب، برای خود پله بسازند.
دژپسند اضافه كرد: عدم تائید آقای پناهی، برای من غبطه آور بود و من مجبور شدم از آقای نوبخت خواهش كنم كه بتوانیم از آقای پارسا كه رئیس مركز آمار بود، از سازمان مالیاتی استفاده نماییم. آقای پارسا تجربه خوبی دارد و من از وی می خواهم كه كارهای گذشته را توسعه و تكمیل و ایده های جدید را اجرا نماید.
نمی خواهیم پول زور از كسی بگیریم / ‏حق‬ نداریم مودیان خوش حساب را شكنجه كنیم
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینكه سازمان امور مالیاتی وظیفه بزرگ انتقال اهرم حداكثر درآمد را دارد، اظهار داشت: ملاك ما دریافت مالیات حقه است و ما نمی خواهیم از كسی پول زور بگیریم. اگر می خواهیم درآمدها را بالا ببریم، حق نداریم مؤدیان خوش حساب را شكنجه نماییم.
وی همینطور اظهار داشت: نظام جامع مالیاتی صرفاً تبدیل كار دستی به مكانیزاسیون نیست، بلكه باید راهی برای برون رفت از وضعیت كنونی و هوشمندسازی نظام مالیاتی باشد. باید روابط فرد به فرد را از بین ببریم و سیستم با تمام ظرفیت خود كار كند. در این راستا صندوق مكانیزه فروش و ماده ۱۶۹ مكرر، می تواند كمك زیادی به ما كند.
تا دو سال دیگر مالیات الكترونیكی باید محقق شود
دژپسند خطاب به رئیس جدید سازمان امور مالیاتی تصریح كرد: ما قرار گذاشته ایم كه تا آخر دولت دوازدهم، مالیات الكترونیكی به معنای واقعی كلمه، محقق شود. الكترونیكی كردن، مقدمه هوشمندسازی نظام مالیاتی و به دنبال آن، هوشمندسازی اقتصاد كشور است. باید با روش های مختلف، فراریان مالیاتی را در تور بیندازیم كه هوشمندسازی، یكی از روش های مؤثر در این حوزه می باشد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه خاطرنشان كرد: ما در اقتصاد، رابطه بین مالیات و رشد را مطرح می نماییم. اگر از بخشی، مالیات بیشتری بگیریم، این مورد تأثیر منفی بر تولید می گذارد. باید توجه داشته باشیم كه هر چه آبادانی كشور بیشتر باشد، درآمد حقه مالیاتی هم بیشتر می شود.
خودداری از خام فروشی نفت، پایه های مالیاتی را افزایش می دهد
وی تاكید كرد: اگر نفت را به سمت فرآوری عمودی و افقی و زنجیره ارزش ببریم، شاهد افزایش پایه های مالیاتی خواهیم بود.
دژپسند اظهار داشت: افزایش درآمدهای مالیاتی با تاكید بر پایه های جدید، مورد حمایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور هم است.
مأموریت به دژپسند به پارسا / ‏ مالیات بر عایدی سرمایه را به جد دنبال كنید
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: قرار بود تا آخر خرداد ماه، لایح جامعه مالیات بر عایدی سرمایه از سازمان امور مالیاتی به وزارتخانه ارسال شود كه من از آقای پارسا می خواهم این مورد را به جد دنبال كند چون كه مبحث بسیار مهمی است.
به گفته وی، همینطور برای رونق تولید، یك طرح جامع به ریاست جمهوری فرستادیم كه در حال بررسی است.
دژپسند تصریح كرد: یكی از مؤلفه های آن، بهبود فضای كسب و كار است كه در این خصوص هم برنامه جامعی را آماده و به كمیسیون اقتصادی دولت ارسال كردیم كه هم اكنون این برنامه در كمیسیون اقتصادی در دست بررسی قرار دارد.
ادامه دارد…

1398/03/19
15:17:02
5.0 / 5
4984
تگهای خبر: اقتصادی , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
لیدی شال LadyShal