اعلام خسارت صنوف شیراز پس از رفع مشكلات منازل سیل زده

اعلام خسارت صنوف شیراز پس از رفع مشكلات منازل سیل زده

به گزارش لیدی شال به قول رئیس اتاق اصناف شیراز با وجود گذشت بیشتر از ۱۰ روز از حادثه سیل شیراز به علت كمك صنوف برای رفع مشكلات منازل صدمه دیده در بحث تعمیر وسایل و بازسازی منازل، میزان خسارت وارده به صنوف مشخص نشده است.


هفته اول تعطیلات نوروزی بود كه سیل پس از استان گلستان و مازندران گریبانگیر استان فارس شد، این سیل كه در منطقه دروازه قرآن شیراز خسارات بسیاری را به همراه داشت، خودرو مسافران، خانه و واحدهای صنفی اهالی شیراز را مورد تخریب قرار داد با عنایت به این مسائل و گذشت بیشتر از ۱۰ روز از این اتفاق به نظر می آید كه تا به امروز میزان خسارات وارده به واحدهای صنفی مشخص شده باشد، اما به قول سید محمود هاشمی- رئیس اتاق اصناف شیراز - به علت میزان خسارت وارده به منازل مسكونی و خودروی مسافران، حتی صنوف خسارت زده برای رفع مشكلات آنها پای كار آمده اند و فرصتی برای تعیین میزان خسارات واحدهای صنفی نبوده است.
وی در گفتگو با ایسنا، با تاكید بر اینكه صنوف خسارت دیده هم برای بازگرداندن شرایط عادی بر زندگی سیل زدگان به كمك آمده اند، افزود: چهار واحد قالی شویی تمامی قالی و زیراندازهای مردم سیل زده را جمع آوری و شستشو داده اند و هر منزل كه آماده استفاده كف پوش باشد، قالی به آنها تحویل داده می شود.
هاشمی تصریح كرد: واحدهای خدماتی تماماً پای كار هستند و در تعمیر وسایل خانه و آشپزخانه و همینطور بازسازی ساختمان ورود كرده اند كه از وسایل تعمیری می توان به یخچال و اجاق گاز اشاره نمود و این در شرایطی است كه صنوف در رابطه با خودرو، خودروهای مسافران سیل زده را در اسرع وقت تعمیر و در اختیار آنها قرار داده اند.
رئیس اتاق اصناف شیراز خاطرنشان كرد: طی بررسی های به عمل آمده تعداد ۸۰ یخچال در سیل اخیر مورد صدمه قرار گرفته اند كه قرار بر آن است تا از پس از ظهر امروز صنوف مرتبط برای تعمیر فعالیت خویش را آغاز كنند.
وی اظهار داشت: از جانب دیگر بنا بر برنامه ریزی ها، استان فارس به مركزیت شیراز اقدامات مناسبی برای كمك به سیل زدگان خوزستان در دستور كار خود قرار داده و هم اكنون ارسال آب معدنی و مواد غذایی در كنار پخت و پز غذای گرم شروع شده است.
هاشمی تصریح كرد: هم اكنون برآوردی از میزان خسارت وارده بر صنوف وجود ندارد و پس از رفع مشكلات منازل، بررسی ها آغاز خواهد شد و طی سه روز آینده میزان خسارت مشخص و اعلام خواهد شد.
رئیس اتاق اصناف شیراز در پاسخ به این سوال كه آیا واحدهای صنفی سیل زده دارای بیمه نامه خسارت بودند، اظهار داشت: بیشتر سیل زدگان در منطقه شیراز به علت آنكه صنوف ضعیف محسوب می شوند به دنبال خرید بیمه نامه خسارت نبودند و در كنار آن متأسفانه صنعت بیمه نتوانسته در بعد تبلیغات و اطلاع رسانی آنطور كه باید عمل كند و با عنایت به اتفاقات اخیر طی برنامه های آینده صنوف باید بیمه نامه حوادث خریداری كنند.



1398/01/19
14:41:14
5.0 / 5
4911
تگهای خبر: خدمات , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
لیدی شال LadyShal