سایپا نخستین فروش بدون محدودیت قرعه کشی خویش را اجرا می کند

سایپا نخستین فروش بدون محدودیت قرعه کشی خویش را اجرا می کند

به گزارش لیدی شال به دنبال تمامی بحث های اخیر پیرامون حذف قرعه کشی خودرو که صحبت ها در مورد آن از سال قبل شروع شد و این روزها هم بسیار داغ شده است، حالا برای نخستین بار برای سایپا رقم خواهد خورد. این گروه خودروسازی می خواهد برای نخستین بار فروش خودرو شاهین بدون محدودیت قرعه کشی را اجرایی کند.


به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، نخستین بار اوایل دیماه سال قبل بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به برنامه های طراحی شده اعلام نمود که در سال ۱۴۰۱ عرضه خودرو متناسب با تقاضا خواهد شد و بدین ترتیب دیگر قرعه کشی خودرو حذف خواهد شد.
پس از آن در اسفند ماه سال قبل هم اعلام نمود: از اواسط سال ۱۴۰۱ به تدریج قرعه کشی حذف می شود؛ البته اینطور نیست که از آغاز سال ۱۴۰۱ قرعه کشی نداشته باشیم؛ چونکه هنوز تولید درحال رشد است و با تقاضا فاصله دارد. اما زمانیکه خودرو به اندازه کافی و متناسب با تقاضا باشد، دیگر انگیزه سوداگری موضوعیت ندارد.
این صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت کاملا شفاف عنوان شده بود اما بلافاصله بعد از اجرای نخستین طرح های خودروسازان در سال جدید، بسیاری رسانه ها موجی به راه انداختند که مگر قرار نبود در سال جدید دیگر پدیده ای به نام "قرعه کشی خودرو" وجود نداشته باشد؟
به دنبال جریان این موج، هفته گذشته، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر این که تولید ۱.۴ میلیون خودرو منجر به حذف قرعه کشی خواهد شد، اظهار داشت: حذف قرعه کشی خودرو از سال جدید همچون برنامه هایی است که از جانب وزیر صمت اعلام شده و قرار بر این است که خودرو متناسب با تقاضا تولید شود تا نیازی به سامان بخشی این بازار از راه راهکارهایی همچون قرعه کشی نباشد. سایپا و همینطور سایر خودروسازان هم برنامه ریزی های خویش را در این حوزه خواهند داشت.
اما شفاف سازی ها به اینجا ختم نشد و چند روز پیش، این مورد به تفصیل در نشستی با این مورد مورد بحث قرار گرفت. طی این نشست معاون بازاریابی و فروش این گروه صنعتی ضمن تاکید بر این که قیمت گذاری هر کالایی زیر قیمت تمام شده منجر به ایجاد تقاضای سوداگرانه برای آن خواهد شد، اعلام نمود که افزایش تقاضا برای خودرو های پرتیراژی است که فاصله قیمتی زیادی از قیمت کارخانه ای آنها تا قیمت بازار دارند اما با افزایش عرضه به میزان کافی، تقاضاهای سوداگرانه کم خواهد شد و به تدریج فرایند قرعه کشی حذف خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول، ایران خودرو برنامه افزایش تولید و عرضه خودرو را در دستور کار قرار داه است و می خواهد از محل افزایش تولید و عرضه در این راستا (حذف قرعه کشی) گام بردارد و شروطی برای حذف قرعه کشی اعلام نکرده است.
اما حال گروه خودروسازی سایپا، مقرر است نخستین گام برای عرضه محصول بدون فرایند قرعه کشی را بردارد و نخستین محصول فروش محصول خود بدون قرعه کشی را اجرا نماید.
بر این اساس طبق اعلام این گروه صنعتی، نخستین فروش فوق العاده شاهین بدون برگزاری قرعه کشی بزودی شروع می شود. سایپا در پاسخ به تعداد قابل توجه متقاضیان برای خرید خودرو شاهین و کاهش التهاب های موجود، فروش فوق العاده این محصول را از این هفته و بدون انجام قرعه کشی و تا تکمیل ظرفیت، آغاز می کند.
لازم به ذکر است که تنها محصولات خانواده سایپا بدون قرعه کشی عرضه و این روند را از سال قبل شروع کرده است اما به قول معاون بازاریابی گروه خودروسازی ایران خودرو، می خواهد خودرویی همچون دناپلاس اتوماتیک که هم برنامه افزایش تولید آن وجود دارد و هم به جهت اختلاف قیمت کم با بازار می تواند زودتر در این فرایند حذف قرعه کشی قرار گیرد.



1401/01/29
07:58:42
5.0 / 5
214
تگهای خبر: بازار , تجارت , طراحی , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal