بالا و پایین بازار آجیل شب عید و خریدهای متفاوت

بالا و پایین بازار آجیل شب عید و خریدهای متفاوت

به گزارش لیدی شال در حالیكه رئیس اتحادیه خشكبار و آجیل فروش خبر كاهش تقاضا برای آجیل در بازار شب عید را تكذیب می كند، وضعیت بازار نشان داده است نه تنها قدرت مشتریان برای خرید آجیل كمتر شده است، بلكه مردم غالباً نوع و كیفیت خاصی از این محصول را برای نوروزشان می خرند كه ارزان تر است.


به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، چندی قبل اخباری در رسانه ها در خصوص كاهش تقاضای ۹۵ درصدی آجیل و خشكبار در كشور عنوان شد كه مصطفی احمدی – رئیس اتحادیه خشكبار و آجیل فروش – این مورد را كه برخی رسانه ها به نقل از او منتشر نموده بودند، تكذیب نمود و به ایسنا اظهار داشت: طی هفته گذشته هیچ مصاحبه ای با رسانه ها نداشتم و چنین اخباری كاملاً كذب و با هدف ضربه زدن به بازار آجیل و خشكبار است.
وی اضافه كرد: در هفته گذشته وضعیت مناسب و استقبال خوبی از بازار آجیل و خشكبار صورت گرفت، اما نه تنها در بعضی رسانه ها دروغ هایی انتشار یافت، بلكه در صدا و سیما هم كاملاً غیر واقعی ادعای آجیل ۳۰۰ هزار تومانی عنوان شد كه اصلاً درست نیست و در بازار چنین قیمت هایی وجود ندارد.
این اظهارات در حالی عنوان شد كه مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا از بازار تهران نشان داده است مردم گرچه تقاضایشان برای خرید آجیل شب عید تا حد بسیاری كاهش نیافته، اما به شدت به سمت و سوی خرید نوع و كیفیت خاصی از آجیل كه اتفاقاً ارزان تر است، رو آورده اند و به نظر می آید نخریدن آنها مختص نوع خاصی از محصولات همچون پسته، بادام و… است.
یكی از مغازه هایی كه در بازار تهران كنار سبزه میدان آجیل می فروخت، تردد بسیاری در آن شكل می گرفت، اما مردم عمدتاً یا آجیل با قیمت پایین تر از او طلب می كردند یا آجیل چهار مغز بدون پسته می خریدند كه به قول فروشنده این مغازه، گران شدن آجیل به ضرر فروشندگان تمام شده است، چون كه دیگر نمی توانیم مانند سال های گذشته فروش مناسبی داشته باشیم.
در بازار تهران و دیگر آجیل فروشی های سطح شهر قیمت هر كیلوگرم پسته بسته به نوع آن از ۱۴۰ تا حدود ۲۵۰ هزار تومان، مغز بادام از ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان، آجیل چهار مغز از ۱۹۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان، آجیل بدون پسته از ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۷۰ هزار تومان و دیگر اقلام آجیل و خشكبار هم به همین صورت با افزایش عجیب و غریب قیمت روبرو شده است.



1397/12/28
00:05:15
5.0 / 5
4576
تگهای خبر: بازار , فروش , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
لیدی شال LadyShal