طلای جهانی عقب نشست

طلای جهانی عقب نشست

به گزارش لیدی شال قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر صعود بازارهای سهام كه تقاضا برای خرید این فلز پرارزش را محدود كرد، كاهش پیدا كرد.



به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افت كرد و به ۱۲۹۹.۱۳ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریكا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد كاهش، به ۱۲۹۹ دلار رسید.

بانك مركزی آمریكا روز سه شنبه نشست سیاست پولی خویش را آغاز می كند و روز چهارشنبه با برگزاری یك كنفرانس مطبوعاتی، به آن آخر می دهد.

مایكل مك كارتی، استراتژیست ارشد در شركت "سی ام سی ماركتس" اظهار نمود: این نشست امكان دارد نشست مهمی باشد. ما در ابتدای امسال شاهد موضع ملایم تر بانك مركزی آمریكا در مورد افزایش نرخ های بهره بودیم. اگر بانك مركزی آمریكا از این رویكرد عقب نشینی كرده و بخواهد نرخ های بهره را افزایش دهد، دلار آمریكا قوی تر شده و قیمت طلا تحت فشار كاهشی قرار می گیرد.

طلا دارایی بدون بازده است و افزایش نرخ های بهره آمریكا، هزینه نگهداری این فلز را بالا برده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می زند.

طبق آمار كمیسیون معاملات بازارهای آتی كالای آمریكا، معامله گران شمار قراردادهای خرید در بازار معاملات آتی كامكس را در هفته منتهی به ۱۲ مارس برای سومین هفته متوالی كاهش دادند. این رفتار منعكس كننده افت تقاضای سرمایه گذاران برای خرید طلا است.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی كه روز دوشنبه مانع از افزایش قیمت طلا شد، صعود بازارهای سهام بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد كاهش، به ۱۵۵۱.۹۴ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۵.۲۸ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افت كرد و به ۸۲۷.۳۶ دلار رسید.




1397/12/27
14:03:42
5.0 / 5
4882
تگهای خبر: بازار , بانك مركزی , طلا , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
لیدی شال LadyShal