جزئیات شیوه جدید توزیع گوشت

صف های گوشت جمع شد

صف های گوشت جمع شد

به گزارش لیدی شال در حالیكه دو روز پیش برخی از قصاب ها در اعتراض به حذف شدن سهمیه گوشت دولتی و تنظیم بازاری خود روبه روی وزارت صنعت معدن و تجارت تجمع كرده بودند، معاون این وزارتخانه هدف از این كار را حذف شدن و برچیده شدن صف های طولانی برای دریافت گوشت قرمز اعلام نمود كه به قول وی در شان مردم ایران نبوده است.


به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، به دنبال افزایش قیمت گوشت قرمز، دولت مبادرت به افزایش واردات این محصول و توزیع آن به صورت تنظیم بازاری با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار كرد كه البته به علت تفاوت بالای قیمت با گوشت آزاد، صفهای طولانی در مقابل قصابی ها تشكیل می شد و مردم باید ساعتها منتظر می ماندند تا بتوانند سهمیه گوشت دولتی خویش را دریافت نمایند.
اما در تازه ترین اقدام، دولت و ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفتند كه شیوه توزیع گوشت قرمز به نرخ تنظیم بازاری را تغییر دهند و آنرا از راه توزیع و عرضه بین جوامع هدف به دست مردم برسانند تا دیگر نیازی به تشكیل صف های طولانی نباشد. به دنبال این تصمیم، سهمیه گوشت دولتی قصابی هایی كه تا چند روز پیش مبادرت به دریافت سهمیه و توزیع آن بین مردم می كردند، قطع شد و همین مبحث باعث اعتراض و تجمع قصاب ها در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.
حذف صفهای گوشت از مقابل قصابی ها
عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره به ایسنا اظهار داشت: بر مبنای مصوبه ستاد تنظیم بازار، قرار بر این شد كه گوشت قرمز تنظیم بازاری به جامعه هدف برسد و در میان اقشار تعریف شده توزیع شود و بنابراین سهمیه قصابی های دریافت كننده گوشت تنظیم بازاری را قطع كردیم. آنها هم كه تا چند روز قبل از سهمیه های دولتی استفاده می كردند، می توانند مانند دیگر همصنفان خود، گوشت قرمز را از بازار آزاد تامین كرده و بفروشند.
وی ادامه داد: این طور نبوده كه قصاب ها از سال 1389 گوشت قرمز دولتی و تنظیم بازاری دریافت می كردند. آنها از چند ماه پیش سهمیه گوشت تنظیم بازاری می گیرند، اما به هر حال صف هایی كه مردم ساعت ها در آن منتظر می ماندند، در شان مردم ایران نبود و باید این صفوف جمع می شد.
قبادی افزود: ستاد تنظیم بازار مصوب كرده كه گوشت قرمز تنظیم بازاری باید به جامعه هدف برسد و بر همین اساس، قصابان هم در چارچوب اتحادیه های صنفی می توانند برای نیاز مصرفی خودشان از همین طریق گوشت تنظیم بازاری دریافت و توزیع كنند.
وی در پاسخ به اینكه آیا الزامی به قطع سهمیه گوشت تنظیم بازاری قصابی ها بود؟ اظهار داشت: البته در زمانی هم كه قصابی ها متولی توزیع گوشت قرمز تنظیم بازاری بودند هم تمامی اقشار جامعه نمی توانستند از این محصول پروتئینی استفاده كنند و بعضی از مردم ساعت ها در صف می ماندند و سهمیه دها نفر بلكه بیشتر را هم دریافت می كردند.
توزیع گوشت تنظیم بازاری در فروشگاه اتكا
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد كه برخلاف برخی اظهارات مطرح شده، به هیچ كدام از فروشگاه های زنجیره ای گوشت تنظیم بازاری داده نمی گردد و فقط این گوشت به فروشگاه اتكا داده می شود. سازمان ها و ادارات دولتی و ارگان های نظامی هم می توانند برای اعضا و پرسنل خود مبادرت به تامین گوشت كنند.
وی در پاسخ به اینكه كارگران و كسانی كه از دولت مستمری و حقوقی دریافت نمی كنند، چگونه می توانند از گوشت تنظیم بازاری استفاده كنند؟ اظهار نمود: كارگران كارخانه ها می توانند به اتاق تعاون مراجعه نموده و از راه تعاونی اسكات سهمیه خویش را دریافت نمایند. آنها البته می توانند به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی هم رجوع كنند و از راه سازمان تامین اجتماعی از گوشت تنظیم بازاری استفاده كنند، چون كه این سهمیه به سازمان تامین اجتماعی هم داده شده است. نیروهای نظامی از راه فروشگاه اتكا و دیگر سازمان ها و ادارات هم می توانند از راه تعاونی های خود گوشت قرمز دریافت نمایند.
قبادی اضافه كرد كه از این طریق همه افراد از مستمری بگیران گرفته تا بازنشستگان، خبرنگاران، كارمندان، كارگران و همه فعالان صنفی می توانند از گوشت تنظیم بازاری استفاده كنند و این طور نیست كه هر هفته یا هر ماه گوشت تنظیم بازاری توزیع شود، چون كه باید همه اقشار یك مرتبه سهمیه گوشت خویش را دریافت نمایند و بعد از آن مرحله بعدی آغاز شود.
قرار نیست گوشت تنظیم بازاری به دست همه برسد
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینكه شاید عده ای سهمیه گوشت قرمز تنظیم بازاری را زودتر و عده ای دیرتر دریافت نمایند، اعلام نمود: این همان سیاست توزیع گوشت قرمز تنظیم بازاری در میان جوامع هدف است و همه تلاش ما این است كه همه اقشار را در نظر بگیریم تا تبعیضی به وجود نیاید. البته باید به این مورد هم توجه داشت كه واردات گوشت با هدف تنظیم 10 تا 15 درصد بازار انجام می شود و ازاین رو نباید توقع داشت كه این گوشت به دست همه برسد و هدف ما هم رساندن این گوشت به دست مصرف كننده واقعی است.



1397/12/22
18:46:36
5.0 / 5
4874
تگهای خبر: بازار , بازرگانی , تجارت , دولتی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
لیدی شال LadyShal