یك مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی:

استعلام سهام عدالت به اپلیكیشن دولت همراه اضافه می شود

استعلام سهام عدالت به اپلیكیشن دولت همراه اضافه می شود

به گزارش لیدی شال مدیركل دفتر فناوری اطلاعات سازمان خصوصی سازی از عرضه خدمت الكترونیكی استعلام سهام عدالت از راه اپلیكیشن دولت همراه در آینده نزدیك اطلاع داد.



به گزارش لیدی شال به نقل از سازمان خصوصی سازی، مهدی طریحی تصریح كرد: در جهت تحقق نقشه راه توسعه دولت الكترونیك، برای اولین بار در تاریخ خصوصی سازی كشور، «وب سرویس استعلام سهام عدالت» و «وب سرویس استعلام بدهكاران سازمان خصوصی سازی» توسط این سازمان طراحی و جهت استفاده سایر نهادهای ذیربط از راه گذرگاه خدمات دولت (GSB)در بستر شبكه ملی اطلاعات(NIX) قرار گرفته است. با طراحی و عرضه این دو وب سرویس، این سازمان در جرگه دستگاه های دولتی سرویس گرا و خدمت محور قرار میگیرد.
وی اضافه كرد: در سنوات اخیر، پیشنهاداتی عنوان شد كه بانك اطلاعات جامعی برای زیرمجموعه های وزارت امور اقتصادی و دارایی كه با بخش هایی مانند بورس، مالیات و خصوصی سازی در ارتباط هستند طراحی شود تا با رجوع نهادها و ارگانهای مختلف به آن، از میزان بدهی افراد به این سازمان ها آگاه شوند و متناسب با قوانین و مقررات اقدام نمایند.
مدیركل دفتر فناوری اطلاعات سازمان خصوصی سازی افزود: به عنوان مثال سازمان خصوصی سازی هر سه ماه یكباره اطلاعات بدهكاران خویش را به سازمان بورس معرفی می كرد. بر این اساس، در جهت توسعه فناوری اطلاعات و با هدف شفافیت در اطلاع رسانی، تسریع و تسهیل دسترسی به این خدمت، «وب سرویس استعلام بدهكاران سازمان خصوصی سازی» توسط این سازمان طراحی شد.
وی در توضیح وب سرویس استعلام بدهكاران سازمان خصوصی سازی افزود: با عرضه این خدمت، سایر مراجع قادر خواهند بود با بهره گیری از این وب سرویس در سامانه های نرم افزاری خود، به صورت آنلاین مبادرت به استعلام نمایند. به عنوان مثال سازمان بورس آگاه خواهد شد كه آیا خریداران سهام در بازار سرمایه، به سازمان خصوصی سازی بدهكار هستند یا خیر و در این رابطه اقدامات قانونی لازم را انجام دهد. ضمن این كه این اطلاعات برای سایر مراجع همچون بانك مركزی هم مفید و قابل دسترس خواهد بود.
مدیركل دفتر فناوری اطلاعات سازمان خصوصی سازی در مورد امكان دسترسی و بهره گیری از این وب سرویس هم اظهار داشت: وب سرویس استعلام بدهكاران سازمان خصوصی سازی یك تعامل الكترونیكی بین دسـتگاهی (G2G) بوده و دسترسی به اطلاعات از راه آن، تنها با مجوز سازمان خصوصی سازی و مطابق چارچوب قانونی مركز تبادل اطلاعات ملی كشور و گذرگاه خدمات دولت امكانپذیر خواهد بود.
وی در ادامه از تولید و راه اندازی وب سرویس استعلام سهام عدالت اطلاع داد و اظهار داشت: این خدمت الكترونیكی از راه بستر شبكه ملی اطلاعات در جهت توسعه خدمات الكترونیكی سازمان، طراحی و به راه افتاده است و بزودی از راه اپلیكیشن دولت همراه در اختیار عموم مردم و مشمولان قرار خواهد گرفت.
طریحی اضافه كرد: از راه این اپلیكیشن، هموطنان عزیز می توانند با ورود اطلاعات اولیه هویتی خود، از وضعیت سهامدار بودن خود اطلاع یافته و هم از ارزش، سود و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت خود آگاه شوند.
وی اذعان داشت: اپلیكشین دولت همراه بخش های مختلفی همچون بیمه، مالیات، پست، نظام وظیفه، گمرك و... دارد كه سهام عدالت هم بزودی به آن اضافه خواهد شد و از این طریق دستگاههای سرویس دهنده خدمات خویش را از راه وب سرویس در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

1397/11/29
15:16:29
5.0 / 5
4800
تگهای خبر: اقتصادی , بازار , بانك مركزی , دولتی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
لیدی شال LadyShal