معاون شركت ساخت زیربناهای حمل و نقل:
دولت سهم 2500 میلیارد تومانی خود از آزادراه غدیر را پرداخت كرد
به گزارش لیدی شال معاون ساخت و توسعه آزادراه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اظهار داشت: دولت كل سهم مشاركت خود در ساخت آزادراه جنوبی تهران را پرداخت كرد و این پروژه امسال افتتاح می شود.
به گزارش لیدی شال به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جلال بهرامی اضافه کرد: معاون رئیس جمهور در خرداد ماه سال جاری از این پروژه بازدید کرد و با تاکید بر اهمیت این آزادراه در توسعه کشور و رفع گلوگاه های ترافیکی استان های تهران و البرز آمادگی کامل در تامین سهم مشارکت دولت را در اتمام پروژه اعلام نمود.
وی گفت: طبق توافق قبلی و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور در پرداخت کل سهم مشارکت دولت در آزادراه جنوبی تهران این پروژه تا آخر سال جاری زیر عبور ترافیک قرار می گیرد.
وی برآورد هزینه تمام شده در این پروژه را ۳ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام نمود و اضافه کرد: تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و باتوجه به تامین کل اعتبار سهم دولت، لازم است سرمایه گذار نسبت به تامین سهم خود به مبلغ ۱، ۱۰۰ میلیارد تومان اقدام نماید.
بهرامی پیشرفت فیزیکی آزادراه را ۸۵ درصد اعلام نمود و اظهار داشت: الان ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش روسازی پروژه صورت گرفته و ۱۴۲ کیلومتر از مسیر نیز آسفالت شده است.
وی آزادراه جنوبی تهران را یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی کشور دانست و اضافه کرد: این آزادراه نقش حیاتی در ساماندهی ترافیک استان های تهران و البرز دارد و نقطه اتصال تمامی بزرگراه ها و راه های منشعب از پایتخت و استان البرز است.
معاون ساخت و توسعه آزادراه بیان داشت: این آزادراه ۱۵۸ کیلومتری در چهار قطعه طراحی شده است. قطعه یک به طول ۴۰ کیلومتر و قطعه دو به طول ۵۰ کیلومتر هم اکنون در مرحله تکمیل ابنیه فنی و عملیات روسازی قرار دارند. قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر نیز در حال تکمیل عملیات روسازی و قطعه چهار این آزادراه به طول ۳۸ کیلومتر تکمیل شده و در مرحله نصب تابلو و علایم قرار دارد.
وی کاهش ۲۰ کیلومتری طول مسیر را از مزایای بهره برداری از این آزادراه برشمرد و اضافه کرد: کاهش ۹۰ دقیقه ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و ۱۱۰ دقیقه ای وسایل نقلیه سنگین از دیگر فواید بهره برداری از این آزادراه است.
بهرامی تصریح کرد: این آزادراه گلوگاه ترافیکی کریدور شرق به غرب است و نقش اساسی در تسهیل ترافیک عبوری از استان های شمال غربی و غرب کشور که از تهران عبور و به سمت جنوب، جنوب شرق و شمال شرق سفر می کنند، خواهد شد.
منبع: لیدی شال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب