علی رغم وجود تحریم ها؛

تراز تجاری كشور در ۹ ماهه امسال مثبت بوده است

تراز تجاری كشور در ۹ ماهه امسال مثبت بوده است

به گزارش لیدی شال وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: به رغم تحریم دشمنان و انواع محدودیت ها، تراز تجاری ۹ ماهه كشور مثبت بوده است.



به گزارش لیدی شال به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند در دیدار با آیت الله سبحانی با اشاره به اینكه دولت هفته ای دو جلسه اختصاصی با حضور رییس جمهور برای مدیریت بازار ارز، تورم و نقدینگی و تامین اعتبار واحدهای تولیدی برگزار می نماید، گفت: با این تفاسیر فكر می نماییم بتوانیم روند بازارهای مذكور را به گونه ای مدیریت نماییم كه از دغدغه های بحق مردم و مراجع عظام كاسته شود.

او همینطور با اشاره به كاهش نرخ بیكاری از ۱۲.۶ درصد در سه ماهه دوم امسال به ۱۲.۲ درصد در سه ماهه سوم، این امر را یكی از نشانه های امیدواركننده بهبود شرایط اقتصادی در نتیجه پیگیری های مداوم دولت عنوان نمود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینكه هم اكنون تیم اقتصادی دولت كاملا یك دست بوده و هماهنگی های كاملی بین سازمان برنامه و بودجه، بانك مركزی و وزارت اقتصاد وجود دارد، این امر می تواند به امیدواری ها برای رفع مشكلات ناشی از تحریم ها بیفزاید.

دژپسند با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریكا اظهار نمود: دشمن برای ضربه به میهن اسلامی ایران فشار اقتصادی وارد میكند و تحریم های شدیدی ضد ما اعمال می كند.

وی با اشاره به افزایش فشارهای اقتصادی دشمن در امتداد پیشگیری از حركت نظام اسلامی عنوان كرد: تراز تجاری كالاهای اساسی در حوزه اقتصاد اهمیت بسیاری دارد كه در این مورد هم دستاوردهای قابل توجهی داشته ایم.

دژپسند افزود: افزایش نرخ ارز در نیمه اول سال جاری سبب شد كه در حوزه های مختلف شاهد افزایش قیمت ها باشیم و در عرصه تولید هم با مشكلاتی روبرو شویم، اما دولت ورود با قدرتی داشت و برای رسیدن به ثبات تلاش های بسیاری را دنبال كرد كه در آبان و آذر تورم ماهانه از هفت درصد به ۲.۵ درصد كم شد.

وی با تاكید بر اینكه نباید از آموزه های دینی در حوزه اقتصاد غافل شویم، اشاره كرد: در مجموعه وزارت اقتصاد با تشكیل هسته اندیشه ورزی "كاربست آموزه های دینی در حوزه اقتصاد" تلاش نموده ایم تا به آموزه های دینی در بخش های مختلف اقتصادی توجه بیشتری داشته باشیم.

آیت الله جعفر سبحانی در ادامه این جلسه، طی سخنانی گفت: در اسلام، اقتصاد، زیربنا نیست اما اصلی بسیار مهم می باشد.
وی با اشاره برخی اشكالات نظام بانكی، خواهان رسیدگی و توجه بیشتر دولت به رفع مشكلات همچون هدایت منابع بانكی به سمت فعالیت های تولیدی شد.

1397/10/15
14:00:12
5.0 / 5
4886
تگهای خبر: اقتصادی , بازار , بانك مركزی , تجاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
لیدی شال LadyShal