مهلت ترامپ به كنگره برای تصویب پیمان تجاری جدید

مهلت ترامپ به كنگره برای تصویب پیمان تجاری جدید

لیدی شال: رییس جمهور آمریكا اعلام نمود به كنگره رسما اعلام خواهدنمود در آینده نزدیك پیمان تجارت آزاد آمریكای شمالی (نفتا) را ملغی می كند و به قانونگذاران شش ماه فرصت می دهد توافق تجاری جدید را تایید كنند.



به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ در داخل هواپیمای ریاست جمهور در راه بازگشت از آرژانتین به خبرنگاران اظهار داشت: پیمان نفتا را رسما خاتمه خواهد داد و اگر كنگره با پیمان جدید موافقت نكند در این صورت آمریكا چاره ای جز بازگشت به مقررات تجاری قبل از سال ۱۹۹۴ كه نفتا به اجرا درآمد ندارد.

ترامپ به خبرنگاران اظهار داشت: مقررات تجاری قبل از نفتا به خوبی جواب دادند. نفتا به هر كشوری اجازه می دهد با بیان رسمی سپس شش ماه از این توافق رسما خارج شود.

رهبران مكزیك، كانادا و آمریكا روز جمعه توافق آمریكا-مكزیك-كانادا (USMCA) را كه جایگزین نفتا میگردد امضا كردند.

ترامپ در بحبوحه بدبینی دموكراتها نسبت به توافق تجاری جدید، تصمیم گرفته است به تجارت آزاد در آمریكای شمالی اختتام دهد.

در گزارش تحقیقاتی كنگره به تاریخ سال ۲۰۱۶ این بحث عنوان شد كه آیا رییس جمهور می تواند بدون موافقت كنگره از توافق تجاری خارج شود و هیچ سابقه ای از خروج یكجانبه رییس جمهور از توافق تجارت آزادی كه توسط كنگره تایید شده است، وجود ندارد.

تصمیم درباره این سوژه نهایتا امكان دارد از طرف دادگاههای آمریكا گرفته شود.

اتاق بازرگانی آمریكا پارسال اعلام نموده بود نفتا بدون یك توافق جدید كشاورزی آمریكا را نابود خواهدنمود و به قیمت صدها هزار شغل و فاجعه اقتصادی، سیاسی و امنیت ملی تمام میگردد.

سران این سه كشور روی پیمانی به توافق رسیدند كه جایگزین نفتا میگردد و بیشتر از یك تریلیون دلار تجارت میان این كشورها را دربرمی گیرد.

ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ وعده داده بود پیمان نفتا را اصلاح كند. وی در طول مذاكرات، تهدید كرده بود این توافق را لغو كرده و آمریكا را از آن خارج كند.

بر اساس گزارش رویترز، رییس جمهور آمریكا كشورهای كانادا و مكزیك را وادار كرد درباره این توافق ۲۴ ساله دوباره مذاكره كنند چونكه وی معتقد بود این پیمان شركتهای آمریكایی را تشویق نموده است مشاغل تولیدی را به مكزیك منتقل كنند. قانونگذاران كانادا و مكزیك باز باید این پیمان را تایید كنند.




1397/09/11
15:54:17
5.0 / 5
4760
تگهای خبر: اتاق بازرگانی , اقتصادی , بازرگانی , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
لیدی شال LadyShal