پراندن مشتری های سنگ در اصفهان!

پراندن مشتری های سنگ در اصفهان!

به گزارش لیدی شال عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: متأسفانه در كشور و اصفهان به علت نبود فرهنگ همكاری، در فرار مشتریان مهارت داریم كه این مورد به اقتصاد سنگ صدمه جدی می رساند.


رسول رنجبران در گفتگو با خبرنگار ایسنا با تاكید بر فرهنگ سازی و لزوم كار تیمی و آموزش و حضور در بازارهای سالم و رقابتی، خاطرنشان كرد: فعالان صنعت سنگ به جای رقابت سالم، مشتریان دیگر رقبای خویش را به نحوی فراری می دهند، درحالی كه پس از سال ها در اصفهان باید برند سنگ ایجاد می شد.
این فعال حوزه سنگ و معدن، مزیت اصفهان را برخورداری از سنگ های فراوری شده دانست و اظهار داشت: متأسفانه هنوز نمایشگاه دائمی سنگ بعنوان مجموعه زیرساخت های این صنعت وجود ندارد. وجود نمایشگاه دائمی سنگ فرصتی را برای بازاریابی فعالان این صنعت و تأمین محصول مورد نیاز خود فراهم می آورد.
رنجبران با تاكید بر اینكه با ایجاد نمایشگاه دائمی، برندسازی معنا و مفهوم پیدا می كند، اظهار نمود: برند یكی از ابزارهای مهم بازاریابی، فروش و صادرات سنگ است.
وی، یكی از اشكالات داخلی بین فعالان یك صنف را عدم تمایل آنها برای ورود مشتریان خارجی شان به محیط نمایشگاه دانست و اظهار داشت: رقبای آنها به دنبال جذب مشتریان هستند و ما تصور می نماییم نمایشگاه محلی برای از دست دادن مشتری است و اینكه شركت ها در نمایشگاه غرفه می زنند در حقیقت به دنبال مشتری جدید هستند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در مورد انتقاد مربوط به خام فروشی سنگ، اظهار داشت: به طوركلی هر چقدر بتوان كالایی را با ارزش افزوده بیشتر صادر و به فروش رسانیم، منافع بیشتری كسب خواهیم كرد، البته ایران دارای منابع فراوان و تمام نشدنی سنگ است و می توانیم با صادرات كوپ سنگ به كشور ارز آوری داشته باشیم.
سنگ كوپ كه به آن سنگ بلوك هم می گویند سنگی است كه مستقیماً از معدن استخراج شده و معمولاً به شكل ۴ وجهی یا ۶ وجهی به كارخانه های سنگ بری منتقل می شود.





منبع:

1398/02/19
12:11:24
5.0 / 5
4581
تگهای خبر: اتاق بازرگانی , بازار , بازرگانی , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
لیدی شال LadyShal