طبق نظرسنجی از خدمات پس از فروش مشخص شد

ایساكو در صدر رضایت مندی مشتریان

ایساكو در صدر رضایت مندی مشتریان

لیدی شال: بر مبنای آخرین نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از مشتریان در ارتباط با خدمات بعد از فروش خودروسازان، بالاترین امتیاز رضایت مشتری به شرکت خدمات بعد از فروش ایران خودرو (ایساکو) اختصاص یافت.


به گزارش لیدی شال به نقل از ایسنا، طبق جمع بندی های صورت گرفته توسط واحد تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در ارتباط با میزان رضایت مشتریان از خدمات بعد از فروش خودرو ها، شرکت خدمات بعد از فروش ایران خودرو (ایساکو)، در آذر ماه سالجاری با کسب امتیاز ۷۸۳، بیشتریت میزان رضایت مندی مشتریان را به خود مختص کرده است.
باتوجه به اینکه چند دوره ای است ایساکو در جایگاه بیشترین میزان رضایت در خدمات بعد از فروش را کسب می کند، در آخرین ارزیابی صورت گرفته با ارتقا ۱۷ نمره ای نسبت به ارزیابی قبلی، رکورد شاخص رضایت مشتریان را در تاریخ ایساکو پشت سر گذاشت.
در این رابطه، طبق اعلام گروه صنعتی ایران خودرو، مهدی مونسیان- مدیر عامل شرکت خدمات بعد از فروش ایران خودرو- ضمن اشاره به اینکه مجموعه ایساکو در پاییز امسال با کسب امتیاز ۷۷۹، رشد بی سابقه ای را در شاخص رضایت مشتریان را طی سالهای ارزیابی این حوزه، از آن خود کرده است، اظهار داشت: شرکت خدمات بعد از فروش ایران خودرو، که سال ۱۳۹۹ را با امتیاز ۷۵۹ در شاخص رضایت مشتریان شروع کرده بود، توانست با طی یک مسیر صعودی، در پاییز سال جاری امتیاز خویش را به صورت ماهیانه افزایش دهد.
وی اضافه کرد: همینطور این شرکت موفق شد رکورد فصلی خویش را در انتها آذرماه سالجاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل پشت سر بگذارد. شرکت ایساکو امسال با همراهی و همت نمایندگی های مجاز گروه صنعتی ایران خودرو، باوجود وجود موانعی همچون تحریم ها و دشواری های اقتصادی، انتشار ویروس کرونا، نوسان نرخ ارز و مشکلات تأمین قطعات، با بررسی نقاط بهبود در جلسات مستمر، انجام اقدامات اصلاحی، بهبود فرآیندها و تلاشی دو چندان، توانست بیشتر از پیش در راه خدمت به هموطنان قرار گیرد.
مونسیان تسریع در نوبت دهی نمایندگی ها و پذیرش خودرو، بهبود در تأمین بموقع قطعات، افزایش کیفیت تعمیرات، هزینه پرداختی برای خدمات انجام شده و رفع کامل ایرادهای ثبت شده را همچون عوامل اثرگذار بر افزایش میزان رضایت مندی مشتریان خوانده و خاطرنشان کرد: این شرکت از سال ۱۳۹۵ با بهره برداری از سیستم جامع کسب و کار و خدمات بعد از فروش در نمایندگی ها و به روزرسانی مستمر این سامانه و افزایش امکانات آن، عرضه خدمات فوق را تسریع و تسهیل کرد.
مدیر عامل ایساکو تصریح کرد: اقداماتی همچون اجرای پروژه های پیگیری مشتریان (فالوآپ)، عارضه یابی و بهبود فرایند پذیرش تا ترخیص، پیگیری و عارضه یابی مراجعات تکراری خودرو ها به شبکه نمایندگی ها و کنترل کیفیت تعمیرات انجام شده که در خلال سالهای اخیر همواره به منظور افزایش رضایت مشتریان در دستور کار شرکت ایساکو قرار داشته است، هم در این موفقیت نقش مهمی داشته است. علاوه بر این افزایش استفاده مشتریان از اپلیکیشن ایساکو به منظور دریافت نوبت و درخواست خدمات امداد در محل هم سبب تسهیل این امر و افزایش رضایت مشتریان شده است.





کمبود قطعات یدکی بیشترین مورد انتقادات و پیشنهادات در بحث خدمات بعد از فروش
لازم به ذکر است که طی آخرین بررسی های انجام شده شرکت ISQI در مورد رضایت مشتریان از خدمات بعد از فروش خودرو های سواری و کار در طول سال ۱۳۹۸، کمبود قطعات یدکی بیشترین مورد مطرح شده در بحث انتقادات و پیشنهادات از جانب مشتریان شناخته شد.
باتوجه به اطلاعات درج شده در گزارش سالیانه جامع خودرو و خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (مربوط به سال ۱۳۹۸)، در شاخه انتقادات و پیشنهادات از خدمات بعد از فروش خودرو های سواری، کمبود قطعات یدکی، دریافت هزینه بالا، عدم رفع ایراد، کیفیت پایین خدمات و کمبود تعداد نمایندگی به ترتیب بیشترین موارد مطرح شده از جانب مشتریان بوده است.
همچنین این آمار در گروه خودرو های کار، به ترتیب کمبود قطعات یدکی، دریافت هزینه بالا، کمبود تعداد نمایندگی، کیفیت پایین خدمات و عدم رفع ایراد ثبت شده است.




مقایسه این دو ارزیابی نشان داده است که شرکت خدمات بعد از فروش ایران خودرو، توانسته است طی سال ۱۳۹۹، ایرادت و موارد انتقادی مشتریان را مورد بررسی قرار داده و مرتفع کند و در جهت کسب رضایت مشتریان خود گام بردارد.




منبع:

1399/11/12
14:15:52
0.0 / 5
1441
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لیدی شال LadyShal